Word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht

Deze week las ik een verhaal uit 1558, écht eentje uit de oude doos. Maar aangezien de Hoofdpersoon uit dit verhaal nog springlevend is, geef ik het met vrijmoedigheid aan u door.
In het verhaal kijkt een menigte mensen toe hoe Thomas Hudson naar de brandstapel wordt geleid. Thomas is een moedige christen, die Jezus niet heeft verloochend, ondanks alle druk. Net voordat Thomas met een ketting zal worden vastgebonden, bukt hij zich en glipt onder de ketting door.
De toeschouwers zijn verbaasd en kijken gespannen naar het schouwspel. Overspoeld door twijfel laat Thomas zich op zijn knieën vallen. Hij voelt zijn geloof zwakker worden. Zó wil hij niet sterven. Thomas bidt tot God, Die hem bemoedigt. Als herboren staat hij op. “Nu ben ik sterk, God zij dank. Het kan me niet schelen wat mensen mij aandoen!”, roept hij. Thomas loopt terug naar de brandstapel en doet zelf zijn ketting om.
Haast adembenemend, dit verhaal. Gods kracht in de praktijk. Geen idee hoe dat bij u is, maar ik word vaak genoeg overspoeld door zwakheid en twijfel. Thomas spoort mij aan om te strijden tegen deze vijand. Of, in de woorden van Paulus: Word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht (Efeziërs 6:10).

Bron: Door een medewerker van SDOK, 7-1-2016

.

************************************************************************************

Wij – van ‘De Eindtijdbode’ – wensen u allen

Gods zegen
en vooral ook Zijn nabijheid en bescherming toe

voor dit Nieuwe Jaar 2016

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Gebed, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

