Duizenden moslims in Noord-Irak zijn ziek van islam en komen tot geloof (in Jezus Christus)

Steeds meer Koerdische moslims, die in Irak leven, komen tot geloof, nadat ze getuige zijn geweest van de beestachtige wreedheden van IS-terroristen, die ze uitvoerden in de naam van Allah. Een christelijke hulpverlener in dat gebied meldt dat zijn organisatie, Christian Aid Mission, nauwelijks de vraag aan kan van vluchtelingen die een Bijbel willen hebben en meer over Christus willen horen.
‘Ze zijn ziek van de islam,’ vertelt hij. ‘Deze mensen zijn zeer hongerig om meer over Christus te horen. Ze willen meer horen over de wonderen in de Bijbel, over genezing, liefde en genade. Zelf wezen ze in de Koran de verzen aan die oproepen om te moorden.
We helpen ze, vertellen ze over Jezus en geven hun Bijbels. We geloven in de kracht van het Woord van God. We hebben weinig predikers, weinig zendelingen, maar we hebben het Woord van God.’
De hulpverlener geeft aan dat er momenteel een grote opwekking plaatsvindt onder de moslims in Noord-Irak. Veel nieuwe gelovigen heeft hij zelf ontmoet, en hij hoort er ook over van de lokale kerken.
De directeur van de hulpverleningsorganisatie vertelt over een moslim die eerst eerste hulp ontving en vervolgens een Bijbel. ‘Hij zei: Oké, ik ben een moslim, ik kan geen christen worden, ik heb een grote familie en mijn vader is een zeer extremistische radicaal.’
De hulpverlener reageerde: ‘Ik vraag je niet om christen te worden. Ik probeer je niet te laten veranderen van religie. Ik wil je graag de Bijbel geven en vragen om die te lezen, zodat je kunt ontdekken wie Jezus Christus is. Ik hoop dat je een relatie met God zult krijgen.’
De Koerdische moslim begon inderdaad de Bijbel te lezen, samen met zijn vrouw en zijn kinderen. Een poosje later kwam hij terug met een lijst vragen. Ook vroeg hij om meer informatie over de profeet van de islam.
De directeur geeft aan dat hij normaal nooit over Mohammed spreekt. ‘Zijn vraag verbaasde me. Ik heb hem enige informatie gegeven, maar niets wat zijn religie aanviel. Ik vroeg hem waarom hij mij die vraag stelde.’
Hij reageerde: ‘Ik wil Mohammed niet meer, ik wil christen worden.’ Korte tijd later kwam hij tot geloof in de Heere Jezus en werd hij gered. Zo zijn er honderden, duizenden soortgelijke getuigenissen.

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 7 november 2015

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Evangelisatie, Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Opwekking, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Duizenden moslims in Noord-Irak zijn ziek van islam en komen tot geloof (in Jezus Christus)

  1. Marius zegt:

    De Islam is ook een geloof!

    • Beste Marius,

      Het “tot geloof komen” is een term die onder christenen heel bekend is en gebruikt wordt voor een ieder die tot geloof in Jezus Christus komt.
      Maar… inderdaad, het kan voor sommigen – vooral niet christenen – tot verwarring leiden. Daarom zal ik de titel nu iets aanpassen c.q. verduidelijken.

      Met vriendelijke groet,
      A. Klein

  2. Hanita zegt:

    Zijn deze mensen tot geloof gekomen in de God van Abraham, Izak en Jacob en Zijn Zoon Yeshua, de Joodse Messias? Of zijn ze tot geloof gekomen in een zgn. Nieuwtestamentische Jezus en alleen de God van Abraham (is A- -ah ook zeggen ze)? Dat vraag ik me af…
    Ik geloof dat niets onmogelijk is, maar dé test of het écht zo is, is wel of ze zich willen (laten) invoegen bij het volk van God, Israel, in geestelijke zin.
    Ik weet uit ervaring dat mensen met zo’n achtergrond ineens duivels kunnen worden als ze er lucht van krijgen dat je Joods bent en gelooft in de God van de Torah.

Geef een reactie

