Palestijnse christen: ‘Wanneer nieuws tot leugens wordt’

Een Palestijnse christen, Mattheüs, spreekt zich uit over de huidige Palestijnse terreur tegen Israël. Vanwege veiligheidsredenen gebruikt hij een schuilnaam. Hij stuurde dit schrijven naar Israel Today.

‘Ik ben een jonge Palestijn en woon in de gebieden onder Palestijns bestuur. Tot voor kort haatte ik Israël en de Joden zo diep als maar mogelijk was. Ik juichte telkens als ik hoorde dat er Joden waren gedood. Maar God veranderde mijn hart en door de liefde van Christus heb ik het Joodse volk nu lief.
De huidige terreurgolf tegen Israëli’s begon direct nadat de leider van de Palestijnse Autoriteit, Mahmoud Abbas, zijn toespraak voor de Verenigde Naties had gehouden. Mijn hart bloedde toen ik het vreselijke nieuws hoorde van de eerste aanval, waarbij Palestijnse terroristen een Israëlisch gezin aanvielen en de ouders vermoordden voor de ogen van hun jonge kinderen.
Mijn verdriet was diep en echt, maar wat mij het meest schokte, was dat van Palestijnse zijde elke vorm van afkeuring van deze barbaarse misdaad ontbrak. Integendeel, de meesten hier juichten over de moord op Joden en vierden deze dodelijke aanval.
Maar hun reactie was heel anders toen Israël de verantwoordelijke terrorist doodde. Plotseling begonnen de Palestijnen gerechtigheid te eisen tegen de ‘racistische’ Israëli’s.
En toen begon de media de mensen voor te liegen, door hun te vertellen dat deze terroristen, die door de Israëliërs waren neergeschoten, niet echt probeerden iemand neer te steken. De mensen wordt verteld dat de Israëli’s verhalen verzonnen over de aanval, dat de doodgeschoten Palestijnen niet werkelijk gewapend waren en dat de Joden hen alleen maar doodden omdat het Arabieren waren.
Doordat de media deze valse berichten publiceren, worden ze helaas omgevormd tot een soort pseudo-waarheid. Laat uw denken alstublieft niet door dergelijke leugens beïnvloeden. Gebruik uw verstand en zoek uit wat echt waar is.
Ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb. Maar jarenlang heb ik onder deze ketens van haat en leugen geleefd. God heeft me vrijgezet en ik voel een roeping om de wereld deelgenoot te maken van de waarheid.

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 10 oktober 2015

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Getuigenis, Israël, Israël en/of het Midden Oosten, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

