Joodse en Arabische voorgangers ontmoeten elkaar

Onlangs organiseerde ‘One for Israel’ een weekend-ontmoeting tussen dertien evangelische Arabische voorgangers en elf Messiaanse Joodse broeders. Het afgelopen jaar hadden ze elkaar al vaker ontmoet.
‘One for Israel’ meldt: ‘Het was een grote zegen om elkaar te leren kennen en ontmoeten. Het was iets hemels, de geestelijke liefde en de eenheid tussen deze kostbare broeders. Het was mogelijk om te praten over moeilijke en pijnlijke zaken, maar de gesprekken vonden plaats in een gezindheid van liefde en vergeving. Er was openheid om dingen te delen, onder meer over leiderschap in de gemeenten. Het was zo’n bemoediging. We hebben voor elkaar gebeden, elkaars voeten gewassen en samen het Heilig Avondmaal gevierd.
De deelnemers ervaarden de ontmoetingen als heel belangrijk voor de bouw en de vernieuwing van het Lichaam van Christus in Israel. Ze vragen gebed om veel zegen voor de toekomst.

Verder meldt ‘One for Israel’: ‘Vanuit heel Israel ontvangen we verzoeken om meer informatie over Yeshua (Jezus). We hoorden over een tiener die een video van ons zag en tot geloof in Yeshua kwam. We hoorden ook over een man van middelbare leeftijd uit Haifa en van twee soldaten met een orthodox Joodse achtergrond, die meer over Yeshua willen weten. Ze lijken wel een beetje op Nicodemus uit het Evangelie van Johannes, maar ze willen echt meer weten. Het lijkt erop dat die oudere man besloten heeft om Yeshua te volgen. Op sabbat gaat hij nu naar een Messiaanse gemeente. We danken God dat Hij internet gebruikt om Zichzelf bekend te maken aan de mensen.

Lees wat een jongen, die kortgeleden tot geloof kwam, ons schreef: ‘Ik zocht op Google naar Messias Yeshua en vond uw website en luisterde er naar Eitan en Moti. Ik realiseerde me dat ik niet moest luisteren naar het advies van de rabbi en ook niet naar de adviezen van mijn eigen familie, maar zelf op zoek moest gaan. Ik kwam tot geloof en alles werd nieuw voor mij. Maar mijn ouders wilden niet naar mij luisteren. Zij gingen naar de rabbi’s. Ik vertelde op de hogeschool over Yeshua, maar mijn vrienden, andere studenten en zelfs mijn leerkrachten lachten me uit en vernederden me. Kunnen Eitan en Moti naar mijn school komen om uitleg te geven over het geloof? Ik heb nog nooit een andere gelovige in Yeshua ontmoet.
Hij volgt Yeshua nu zes maanden. We houden contact met hem en bemoedigen en begeleiden hem. We hebben aangeboden naar zijn school te komen. Bid alstublieft voor deze dappere jonge Israëli.’

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 27 juni 2015

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Evangelisatie, Goed Nieuws-berichten, Israël, Voor u gelezen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

