‘Door het geloof heb ik leren vergeven’

Eén van de bekendste foto’s van de Vietnamoorlog is de foto waarop te zien is dat een naakt meisje wegrent na een napalmaanval. Dat gebeurde op 8 juni 1972. Dit meisje was Phan Thi Kim Phuc. Door de aanval met napalm vatte haar kleding vlam. Terwijl ze wegrende, trok ze haar brandende kleren uit. Ze had derdegraads verbrandingen aan haar rug en armen. Een jaar lang lag ze in het ziekenhuis. Nog steeds ondervindt ze gezondheidsproblemen. Er is wel iets bijzonders met haar gebeurd. Ze is namelijk tot geloof in de Heere Jezus gekomen. Dat is Goed Nieuws.

In 1982 vond ze in een bibliotheek een Nieuwe Testament. De Heere gebruikte dat om haar tot geloof te doen komen. Ze vertelt: ‘Door het geloof heb ik uiteindelijk leren vergeven. Het was wel een lang en moeilijk proces.’
Ze las in de Bijbel dat je mensen die je leed hebben aangedaan, moet vergeven. Dat vond ze heel moeilijk. ‘Ik heb veel gebeden. Ik ging mijn zegeningen tellen in plaats van me nog langer af te vragen waarom dit mij was overkomen.
Ik stelde mijn hart voor als een kopje zwarte koffie. Alles was negatief. Elke dag probeerde ik er een klein beetje uit te gieten. Het kopje leek zich steeds opnieuw te vullen, maar heel langzaam werd het leeg. God heeft me geholpen het opnieuw te vullen, maar nu met liefde, vrede, begrip, geduld en vergevingsgezindheid. Nu leef ik zonder haat, het is de hemel op aarde. Het was hard werken, maar het is gelukt. En als ik het kan, kunnen jullie het ook. Dat is mijn boodschap.
Ik heb nog steeds pijn van mijn verwondingen, maar ik zoek afleiding als het te erg wordt. Ik ga dan buiten wandelen of zingen.’

Phan woont nu met haar man in Canada. Ze is Goodwill Ambassadeur voor Unesco en ze heeft haar eigen stichting KIM Foundation International. Deze stichting helpt kinderen die het slachtoffer zijn van oorlog. (Bron: Ideaal, december 2014)

Bron: Dirk van Genderen, Nieuwsbrief 27-12-2014

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

