‘Geweld IS (voorheen ISIS) laat zien dat er een geestelijke strijd gaande is’

God kijkt niet weg van de situatie in Irak

“Mijn zorg is dat christenen zoveel nieuws over christenenvervolging in Irak horen dat ze denken: van mij hoeft het allemaal niet meer. Ik keer me er van af. Ik hoor af en toe mensen zeggen: ‘Man, man, man, ik kan het allemaal even niet aan hoor.’ Dan denk ik: ‘Als mensen nu gaan wegkijken wanneer hun broeders of zusters aan kruisen worden gehangen of worden onthoofd, dat kan niet! Dat mag niet.'” Aan het woord is ds. Ron van der Spoel, predikant bij Open Doors. Hij is bang dat christenen ‘genoeg’ krijgen van al het nieuws uit Irak. “Wat ik merk, is dat sommige kerken of christenen zeggen: nu maar weer even iets anders… Nee, dat kun je niet zeggen!”
In het onderstaand fragment (zie de site van CIP – noot AK) hoort u Ron van der Spoel persoonlijk aan het woord. Hij vertelt ook over wat Anne van der Bijl hem onlangs vertelde:
Dat je als christen even genoeg hebt van al het ellendige nieuws en dus wegkijkt, is “misschien logisch voor een Westers christenen die een comfortabel leventje wil blijven leiden, maar niet logisch voor het Koninkrijk van God.” Al wil dat niet zeggen dat Van der Spoel het zich totaal niet kan voorstellen dat mensen er genoeg van hebben en er misselijk van worden. “Dat ben ik ook.” Hij voegt toe: “Maar dan ben je maar even misselijk. Wat is jouw misselijkheid vergeleken met wat onze broers en zussen in Irak meemaken?”
“Als God zou wegkijken, dan zijn we nergens meer. God gaat niet wegkijken van de situatie in Irak en daarom mogen wij dat ook niet doen.”
Naast verhalen van pijn en ellende druppelen gelukkig ook de eerste hoopvolle verhalen uit Irak binnen, vertelt Ron. “Sommige christenen kunnen terugkeren omdat hun dorpen zijn bevrijd.”

Geestelijke strijd
“Het geweld van IS in Irak tegen christenen en andere minderheden laat zien dat er een geestelijke strijd gaande is. Als je ziet wat daar gebeurt en hoe ze dat doen: dat kinderen worden onthoofd, christenen worden gekruisigd. Dat is de tijd van Nero! Dan kijk je toch gewoon de demonen in het gezicht. Ik ervaar het geweld als een manifestatie van het kwaad dat zich tegen christenen en tegen alles en iedereen keert. Daarom is bidden zo belangrijk, als wapen in de geestelijke strijd. Het is niet dat we kunnen bidden: ‘Heer help ze een beetje en het zal wel weer fijn zijn.’ Nee, er is sprake van een geestelijke strijd. Wij moeten meevechten door te bidden.”
Niet alleen gebed voor christenen, maar ook voor gematigde moslims is nodig. “Er worden misschien wel meer gematigde moslims door IS vermoord dan christenen.”

Bron: CIP, 26-8-2014

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Christenvervolging, Demonische invloed/bezetenheid etc., Gebed, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op ‘Geweld IS (voorheen ISIS) laat zien dat er een geestelijke strijd gaande is’

  1. Mariet Schuman zegt:

    Ik bid dagelijks voor alle Broeders en Zusters over de gehele wereld, en vooral voor hen die zoveel leed moeten ondergaan, met de ISIS. Mijn hart doet pijn en ik huil soms om hoe zij gemarteld worden. En gezinnen die uit elkaar gerukt worden. Ik heb veel pijn ervan om de kinderen, dat ze die zelfs niet ontzien, om die kleintjes te vermoorden. Ik bid tot de Here God om hen te beschermen. Ik vraag of dat de Heer dit oplost. Amen. Prijs Uw Almachtige Naam, want U bent de Enige Waarachtige God. Halleluja.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s