Dochter van Egyptische chef militaire inlichtingendienst werd christen

‘Ik doe mijn best om Amerika wakker te schudden, om de Joods-christelijke cultuur te beschermen.’ Dit zegt Nonie Darwish. Ze werd geboren in Cairo en bracht haar jeugd door in de Gazastrook, omdat haar vader, kolonel Mustafa Hafez, het hoofd was van de Egyptische militaire inlichtingendienst in de Gaza. Egypte controleerde immers de Gaza tot 1967. Haar leven veranderde dramatisch toen haar vader om het leven kwam door een explosie, wellicht gepleegd door Israëlische geheime agenten. Ze was toen 8 jaar. Haar moeder verhuisde na de dood van haam man met haar gezin naar Cairo.
Ze leerde dat Joden monsters waren en eropuit waren om Arabieren te doden. ‘We leerden gedichten met teksten waarin we wensten martelaren te worden in de strijd tegen Israel. De boodschappen die we hoorden in de moskee, waren gevuld met de oproep tot de jihad. Aan het eind van elke bijeenkomst werden vloeken uitgesproken tegen heidenen, Joden en niet-moslims. Als kind geloofde ik dat allemaal.’
Nonie’s moeder zond haar naar een Katholieke school, die werd gerund door Britse nonnen. Deze school werd gezien als een eliteschool. Vervolgens werd ze toegelaten tot de Amerikaanse Universiteit in Cairo. ‘Ik had het geluk een Westerse opleiding te krijgen,’ vertelt ze.
Tijdens haar studietijd ontdekte ze verwonderd dat haar gevoelens voor de islam verdwenen. ‘Waarom bad ik niet zoals toegewijde moslims? Was ik een atheïst aan het worden.’
In 1978 ging Darwish naar Amerika. Ze beschouwde zichzelf nog steeds als moslim een ging naar de moskee. Maar toen ze de imam hoorde zeggen: ‘We zijn hier om Amerika te islamiseren’ en ‘je zult je hoofddoek met trots dragen’ was ze ontdaan. In Egypte had ze nooit een hoofddoek gedragen, dat wilde ze Amerika ook niet. Nooit wilde ze meer in de moskee komen.
De eerste 17 jaar dat ze in Amerika woonde, leefde ze er zonder religieuze gevoelens. Ze volgde het voorbeeld van haar moeder en stuurde haar kinderen naar een christelijke school. ‘Ik wilde hun een goede opleiding bieden.’ Op een dag kwam haar zoon naar haar toe en zei: ‘Waarom ga je niet naar de kerk? Ik wil dat je later ook naar de hemel gaat.’ Maar omdat ze een keer een slechte ervaring in een kerk had gehad, ging ze niet naar de kerk, maar koos ze ervoor een christelijk tv-programma te bekijken. ‘Waarom moet je huilen,’ vroeg haar dochter toen ze aan het kijken was. ‘Mama, dit is Dudley. Hij geeft bij ons op school de Bijbellessen.’
De volgende zondag ging Darwish met haar kinderen naar de kerk. ‘Ik kon niet stoppen met huilen,’ vertelt ze. Het eerste wat haar opviel, was dat er geen vervloekingen werden uitgesproken tegen de vijanden van het christelijk geloof. ‘Elk woord was revolutionair,’ vertelt ze. ‘We zijn allemaal zondaars. In de islam zijn alle niet-moslims de zondaars. Onder de islam had ik de opdracht om alle zondaars moslim te maken, zoals ik was, desnoods door geweld.’
Darwish was verrast toen voorganger Dudley Rutherford zei dat alle gelovigen kinderen van God zijn. Ze werd zo geraakt door de boodschap van het Evangelie, dat ze opnieuw geboren werd en tot geloof in de Here Jezus kwam. ‘Mijn leven werd totaal vernieuwd en ook mijn man en drie kinderen kwamen tot geloof.’
In de zomer van 2001 bezocht Darwish met haar dochters voor het eerst in twintig jaar weer Egypte. Ze was geschokt te ontdekken dat de haat en de propaganda tegen Israel en Amerika nog erger waren geworden dat toen zij er nog woonde. Ze waren blij dat ze op 10 september weer terug vlogen naar Amerika, waar een dag later op 11 september, de aanslagen in New York en Washington plaats. Schokkend was voor haar de ontdekking dat de leider van de 19 terroristen die de aanslagen uitvoerden, Mohammed Atta, zijn opleiding had gehad in Cairo. Toen ze belde met vrienden en familieleden in Egypte, namen die het haar zeer kwalijk dat ze durfde te stellen dat de aanslagen waren uitgevoerd door Arabieren. ‘Weet je niet dat hier de Joden achter zitten,’ kreeg ze te horen. Enige sympathie voor Amerika kreeg ze van niemand te horen. ‘Toen ik de telefoon ophing, moest ik huilen. Ik voelde dat ik niet meer bij mijn vroegere cultuur hoorde.’
Eén gevolg van haar bekering tot Christus en de aanslagen in Amerika is dat God haar hart compleet veranderde tegenover de Joden. Nu ziet ze hen als slachtoffers van de islam.
Ze schreef een artikel met de titel ‘Waarom ik Israel steun.’ Ze kreeg toen uitnodigingen voor spreekbeurten en startte de organisatie ‘Arabs for Israel’. Ze lanceerde dit om ‘mensen in het Midden-Oosten die geen haat willen hebben richting Israël een stem te geven’. Later zette ze de organisatie ‘Former Moslims United’ op, die zich inzet voor voormalige moslims dit tot geloof zijn gekomen.
‘Veel mensen in het Midden-Oosten nemen contact met me op,’ vertelt ze nog. ‘Ze zijn christen geworden, maar moeten altijd hun Bijbels verbergen. Ik probeer hen te helpen, te ondersteunen. En ik probeer Amerika wakker te schudden, om de Joods-christelijke cultuur te beschermen.’

Bron: Dirk van Genderen, Nieuwsbrief 22-3-2014 – (zie eventueel deze Engelstalige bron: http://arabsforisrael.blogspot.nl/p/about-us.html – noot A. Klein)

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Israël en/of het Midden Oosten, Voor u gelezen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

