Dochter imam komt tot geloof (in Jezus Christus)

Subaidath was de dochter van een imam. Ze was een succesvol student, die zichzelf beschouwde als een trouwe moslim. Maar ze miste iets: vrede. Vaak voelde ze zich onrustig.
Op een dag vond ze een christelijk traktaat in haar slaapzaal. Daarin las ze voor het eerst het Evangelie. Het vond weerklank in haar ziel, maar door haar moslimachtergrond was haar hart gesloten voor de boodschap. Een paar dagen later gebeurde er ‘s nachts iets bijzonders. In een droom openbaarde de Here Jezus Zich aan haar en hoorde ze: ‘Wees niet bevreesd. Geloof in God de Vader en ook in Mij, Ik ben de Vredevorst. Ik ben gekruisigd, gestorven en opgestaan om ook jou vrede en eeuwig leven te geven.’
Toen Subaidath de volgende dag wakker werd, vroeg ze zich af of het een droom was geweest of iets anders. Ze kon toch niet in Jezus geloven. Ze was immers een toegewijde moslim en haar vader had een belangrijke positie in de moskee.
Maar de Here Jezus liet haar niet los. Toen ze op een dag naar een plaatselijke waterbron ging om water te halen, gleed ze uit en viel ze in het water. Ze raakte bewusteloos. Toch was ze zich ervan bewust dat Jezus haar redde. Ze hoorde de woorden: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven. En ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid’ (Johannes 11:25, 26).
Op dat moment werd een geloofszaadje in haar hart gelegd. ‘Ik geloof in U, Here, als mijn Redder’, zei ze terwijl ze haar leven overgaf aan Christus.
Toen ze weer bij bewustzijn kwam, stonden er verscheidene mensen om haar heen, die haar aanstaarden. Het was heel wonderlijk, maar ze was niet eens gewond, stond op en liep naar huis.
Toen Subaidath haar familie vertelde wat er was gebeurd en van haar overgave aan Jezus, reageerden ze zeer verontwaardigd en probeerden ze haar weer terug te krijgen in de islam. Maar ze bleef standvastig. Toen haar vader en broers zagen dat ze niet bereid was haar geloof in de Here Jezus te verloochenen, besloten ze dat ze moest sterven om de familie-eer te redden.
Ze zetten haar in een metalen stoel en sloten daar stroomkabels op aan, om haar zo te doden. Toen Subaidath zag wat er ging gebeuren, had ze nog een laatste verzoek. Ze wilde heel graag haar Bijbel hebben. Toen ze die in haar handen kreeg, ervaarde ze vrede in haar ziel.
‘Als je wilt sterven met die valse religie, het zij zo,’ zei haar vader. ‘Dit zal het bewijs zijn dat jouw religie krachteloos is,’ merkte haar broer op.
Toen haar vader de schakelaar omdraaide, zodat de stoel onder stroom zou komen te staan, gebeurde er niets. Ze controleerden de kabels en de aansluitingen en probeerden het opnieuw, maar weer gebeurde er niets. De stroom weigerde door de stoel te stromen. Wat een wonder van Gods bescherming!
Haar vader werd zo boos dat hij haar meerdere keren sloeg en uitriep: ‘Je bent niet langer mijn dochter,’ waarna hij haar het huis uit sloeg. Ze was halfnaakt. Tranen stroomden over haar wangen toen ze naar het huis van een christelijke vriend rende.
De volgende dag vroeger haar vrienden aan de buren wat ze dachten toen ze die halfnaakte vrouw door de straat zagen rennen. Eén van buren had Subaidath inderdaad gezien, maar zei dat ze een prachtig wit kleed aan had. Subaidath gelooft dat God haar naaktheid had bedekt en haar bekleed had met een prachtig wit kleed, net zoals hij haar zonde vergaf en haar bekleedde met de gerechtigheid van Christus.
Subaidath is nu een trouwe volgeling van de Here Jezus en ze is actief in de ondergrondse kerk.

Bron: Dirk van Genderen, Nieuwsbrief 1-2-2014 (Engelstalige web-bron: Godreportsnoot A. Klein)   

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Bekering, Christenvervolging, Evangelisatie, Gehoorzaamheid aan God, Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Tekenen vd Eindtijd, Visioenen of Openbaringen van God (?), Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Dochter imam komt tot geloof (in Jezus Christus)

  1. oinnk zegt:

    Geweldig mooi

  2. aline zegt:

    Geweldig bemoedigend!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s