Cauldron (= heksenketel): Midden Oosten op rand van profetische explosie

Cauldron (= heksenketel) van Terry James

In de loop van 2014 verschijnt het nieuwe boek van de Amerikaanse auteur Terry James: ‘Cauldron (‘Heksenketel’): Bovennatuurlijke implicaties van het huidige Midden Oosten’, met als toevoeging ‘en waarom hetgeen wat gaat gebeuren voor u belangrijk zal zijn‘.
James zet onder andere de vele Bijbelse profetieën over de eindtijd die reeds in vervulling zijn gegaan op een rijtje, en laat zien hoe daardoor onvermijdelijk ook de nog onvervulde voorzeggingen, inclusief een allerlaatste alomvattende (wereld)oorlog in en rond het Midden Oosten, mogelijk al binnen enkele jaren realiteit zullen worden.[1]
De razendsnelle ontwikkelingen en veranderingen in de wereld zijn bijna niet meer bij te houden. Steeds meer politieke en religieuze leiders roepen op tot de vorming van een nieuw wereldwijd financieel en politiek systeem. Het inmiddels openlijke streven van de EU naar een Verenigde Staten van Europa is daar een duidelijk teken van.

Wereldreligie en herbouwde Tempel?
Op religieus gebied zien we pogingen om de verschillende religies nader tot elkaar te brengen. Inmiddels zijn het niet alleen Joden die oproepen tot de bouw van een nieuwe Tempel in Jeruzalem; zelfs enkele gezaghebbende moslims hebben zich daarbij aangesloten, hopende dat het nieuwe aanbiddingscentrum straks de gelovigen van alle grote religies zal verenigen in de verering van ‘één en dezelfde God’ die we in de ogen van velen zouden aanbidden.
Als de Bijbel opnieuw gelijk krijgt, dan gaan al die globalistische plannen echter grandioos mislukken. Sterker nog, ze zullen uitlopen op de grootste slachting die de wereld ooit gekend heeft: het beruchte ‘Armageddon’, dat als het niet tijdig gestopt wordt door de terugkeer van de ware Messias, Jezus Christus, tot de uitroeiing van de hele mensheid zal leiden.

Wederkomst binnen één generatie na herstel Israël
Centraal in verreweg de meeste Bijbelse profetieën staat de Joodse staat Israël, en daaraan verbonden de landen ‘in het rond’, die in onze tijd zonder uitzondering Arabisch en/of islamitisch zijn. De meeste christenen zullen ongetwijfeld op de hoogte zijn van Ezechiël 38, waar de toekomstige ‘Gog van Magog’ oorlog wordt beschreven.[2] Volgens de profeet zal deze enige tijd nadat Israël ‘is verzameld uit vele volkeren en landen’ in haar eigen thuisland plaatsvinden.
Dat betekent dat de klok van de laatste fase van de door de Bijbel voorzegde eindtijd op 14 mei 1948, toen Israël werd opgericht, begon tikken. Jezus Zelf gaf aan dat Zijn Wederkomst binnen één generatie na deze uiterst belangwekkende gebeurtenis gaat plaatsvinden. Aangezien een Bijbelse generatie 70 jaar (Psalm 90:10, Daniël 9[3]), uiterlijk 80 jaar duurt, dan zou dat kunnen betekenen dat we zowel de Apocalyps, ‘Armageddon’ als de Wederkomst nog in de komende jaren -tot uiterlijk 2028- gaan meemaken.
Lees verder >>>
Bron: XanderNieuws, 12-1-2014


NOOT A. Klein
[1] Zie eventueel ons overzicht: “Eindtijdscenario.
[2] Zie eventueel de verhelderende studie: De Russische Opmars – De oorlog van Gog en Magog, volgens Ezechiël 38 en 39of één van onze andere eindtijdstudies.
[3] Zie eventueel onze GRATIS (helaas nog niet digitaal uitgetypte) ‘vers voor vers’ Bijbelstudie van het Bijbelboek “Daniël”, deel 3, (= hoofdstuk 9-12).
Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Israël en/of het Midden Oosten, Overdenking, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen, Wederkomst van Christus en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s