Een brief uit Noord-Korea

Deze brief is geschreven door een Noord-Koreaanse broeder die ervoor kiest om anoniem te blijven en is gericht aan christenen in het vrije westen. Met deze brief wil de schrijver het verhaal van zijn vriend, broeder Park*, vertellen.

Lieve christelijke familie van broeder Park,
Je kent me niet. Ik was een vriend van jullie broeder. Ik weet dat jullie nooit de kans hebben gekregen om broeder Park te leren kennen, maar ik heb hem wel gekend. Ik deelde een gevangeniscel met hem in Noord-Korea. We zaten allebei in de gevangenis omdat we christen waren en vanwege het verspreiden van het Evangelie. In Noord-Korea is er geen grotere misdaad dan dat.
Er is geen makkelijke manier om te vertellen over het lijden van jullie broeder en zijn dood. Vier maanden nadat hij was gearresteerd in Noord Korea, is hij overleden aan honger, ziekte en mishandeling. Hij stierf in cel 5 in de gevangenis. Deze cel is gereserveerd voor de grootste misdadigers.
Maar er is veel meer te vertellen dan alleen dit verhaal. Jullie broeder werd mijn beste vriend en ik wil graag dat jullie hem leren kennen, zodat jullie je met mij kunnen verheugen dat het lijden van broeder Park voorbij is en dat hij bij zijn Redder is. Ik wil dat jullie meer weten dan alleen hoe hij is gestorven. Ik wil dat jullie weten over de onuitwisbare indruk die hij op mij heeft achtergelaten.
Ik denk dat de gevangenis het ware karakter van jullie broeder heeft laten zien. Onze lichamen droegen het bewijs van mishandeling en honger, maar op het gezicht van broeder Park was een vrede te zien die ik nog steeds niet kan begrijpen. Het is niet dat hij niet beïnvloed werd door de grimmige realiteit van de gevangenis. Maar deze gebeurtenissen beroofden hem niet van zijn stille waardigheid of van zijn liefde voor zijn familie, buren, land en zijn Heiland Jezus Christus.
KLIK HIER om dit getuigenis verder te lezen >>>

Noord-Koreaanse broeders en zusters blijven de hoop die ze in Jezus Christus hebben, verspreiden. Als ze worden gepakt, betekent dat bijna altijd de dood. Ze verspreiden het Evangelie omdat ze geloven dat ‘de ergste zondaar zich zou verheugen, als ze Zijn aangezicht konden zien’ (een zin uit het favoriete gezang van broeder Park).

*De naam van broeder Park is om veiligheidsredenen gefingeerd.

Bron: SDOK, 19-12-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Christenvervolging, Evangelisatie, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

