Heb elkaar vurig lief

Christenen, gelovigen, worden door hun Here en Heiland oproepen elkaar vurig lief te hebben. We hebben God lief, we houden van de Here Jezus en we hebben ook elkaar lief. Omdat Hij, de Here Jezus, ons eerst heeft liefgehad.
Hebt u uw broeders en zusters lief? Als medegelovigen net zo denken en geloven als wij, dan lukt dat vaak nog wel, hoewel… Maar als de ander niet helemaal precies zo denkt en gelooft als wij, dan staan we al snel klaar met onze corrigerende opmerkingen. Ik zie het soms ook in de reacties, die u schrijft onder mijn teksten.
Laten we eerst maar eens naar een paar Bijbelteksten luisteren.

  • Johannes 13:34 en 35 – Een nieuw gebod geef ik u, namelijk dat u elkaar liefhebt; zoals Ik u liefgehad heb, moet ook u elkaar liefhebben.
    Hierdoor zullen allen inzien dat u Mijn discipelen bent; als u liefde onder elkaar hebt.
  • Romeinen 13:8 – Wees niemand iets schuldig dan elkaar lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.
  • Kolossenzen 3:14 – En doe boven dit alles de liefde aan, die de band van de volmaaktheid is.
  • 1 Thessalonicenzen 3:9 – Wat nu de broederliefde betreft, hebt u het niet nodig dat ik u schrijf, want u bent zelf door God onderwezen om elkaar lief te hebben.
  • 1 Petrus 1:22 – Nu u dan uw zielen gereinigd hebt in de gehoorzaamheid aan de waarheid, door de Geest, tot ongeveinsde broederliefde, heb elkaar dan vurig lief uit een rein hart.
  • 1 Petrus 4:8 – Maar heb voor alles vurige liefde voor elkaar, want de liefde zal een menigte van zonden bedekken.
  • 1 Johannes 3:17 en 18 – Wie dan de goederen van de wereld heeft, en zijn broeder gebrek ziet lijden, maar zijn hart voor hem toesluit, hoe kan de liefde van God in hem blijven?
    Mijn lieve kinderen, laten wij niet liefhebben met het woord of met de tong, maar met de daad en in waarheid.
  • 1 Johannes 4:11 – Geliefden, als God ons zo liefheeft, moeten ook wij elkaar liefhebben.

Deze teksten spreken voor zich. Als God ons liefheeft, behoren wij ook onze medegelovigen lief te hebben.
Het is geestelijk zo verrijkend om te ontdekken dat je één bent, met die andere gelovige, in de Here Jezus en in Zijn verzoenend bloed, staande op Zijn Woord, de Bijbel. Alleen dat is de basis van onze eenheid. Dan vallen kerkmuren weg.
Lees verder >>> 

Bron: DIRKs visie, Dirk van Genderen, 5-12-2013

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Overdenking, Voor u gelezen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s