Leesbaar, ook voor analfabeten

Ze is klein van stuk, verlegen en vriendelijk. Ik heb het over een vrouw in Vietnam, die er met haar gezin al jarenlang alleen voorstaat. Haar man zit een straf uit van ruim 16 jaar.
Ze waren tot 13 jaar geleden beiden geen christen. Dat is niet verwonderlijk, want naar schatting is maar 2 procent van de Vietnamese bevolking christen. En vermoedelijk is het bij u bekend, dat de communistische overheid het bepaalt ook niet aanmoedigt.
Toen we aan haar vroegen hoe zij en haar man tot geloof zijn gekomen, vertelde ze dit: ‘In onze buurt woont een bijzonder gezin. Niet dat ze rijk zijn, maar ze vallen op omdat er niet geschreeuwd wordt naar elkaar, er wordt niet gedronken en niet geslagen. Ze zien er arm uit, maar heel gelukkig! Toen iemand aan ons het Evangelie van Jezus Christus uitlegde, wist ik direct dat het waar is. Ik had het Evangelie al gezien, daar bij dat gezin. Twee jaar later werd mijn man gevangen genomen. Het is nu het elfde jaar dat hij gevangen zit. Er is nauwelijks contact; ik kan geen brief naar hem schrijven, want ik kan niet lezen en schrijven.’
Ik vind het een bijzonder verhaal. En als ik voor deze vrouw bid, voor de gezondheid van haar man, voor haar drie kinderen en voor een vervroegde vrijlating, dan heb ik ook nog een gebedspunt voor mezelf. Of ik ook een leesbare brief van Christus zal zijn voor mijn omgeving. Zo duidelijk leesbaar, dat het zelfs voor – religieuze – analfabeten te lezen is.

Bron: Eva, SDOK, 5-11-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Bekering, Christenvervolging, Getuigenis, Overdenking, Voor u gelezen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

