11.000 jonge Egyptische christenen wijdden in de woestijn hun leven toe aan Christus

Gelet op de gespannen situatie in Egypte, met gewelddadige botsingen tussen aanhangers van de Moslim Broederschap en veiligheidstroepen, waarbij telkens weer slachtoffers vallen, is het bijzonder dat er van 26-28 september jl. op de christelijke jeugdconferentie ‘One Thing 2013’, die in de woestijn werd gehouden, 115 kilometer ten noorden van Cairo, 11.000 christenjongeren uit 250 kerken aanwezig waren.
Tijdens de conferentie zochten deze jongeren niet slechts naar Gods wil in hun eigen leven, maar ook naar Gods weg met Egypte. Ze luisterden naar de boodschap van het Evangelie en velen wijdden hun leven toe aan de Here Jezus. Het belangrijkste gebed tijdens de conferentie was wel dat de Here deze jonge mensen af zou zonderen als een toegewijde generatie aan Hem, om ingeschakeld te kunnen worden in Zijn dienst.
Ze werden aangemoedigd om trouw te leven voor de Here en altijd klaar te zijn voor de dag dat de Here grote dingen zal gaan doen in Egypte. Leest u Jesaja 19 er maar eens op na. Egypte staat een geweldige toekomst te wachten, wanneer de Here Zich over het land zal ontfermen.
Miljoenen mensen volgden de verslagen van de conferentie op de tv, terwijl vele anderen, ook in andere landen, het gebeuren live volgden via internet.

Een moslim journalist schreef op zijn Facebookpagina:
‘De afgelopen drie dagen was ik getuige van een grote christelijke jeugdconferentie, waar enorme aantallen mensen bijeen waren rond het thema ‘Liefde, de essentie van het christelijk geloof’. Ik was er met een groep andere islamitische vrienden en we waren overweldigd door de geest van liefde, die je daar ervaarde. Dit was bijna onvoorstelbaar, omdat deze christenen net voor de conferentie waren geconfronteerd met een zware golf van aanslagen. Hun kerken werden in brand gestoken, hun huizen werden geplunderd. In de boodschap klonk de oproep door om lief te hebben en te vergeven. Voortdurend moet ik er nog aan denken, aan hun geest van liefde en hun ‘engelachtige’ aanbidding.

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 12 oktober 2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gebed, Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s