Maar… als God jou niet verlost ?

Soms worden mensen onder druk gezet om God te verloochenen. Dat zien we bij de vervolgde kerk, maar soms ook dicht bij huis. Onder druk wordt er gevraagd om sommige principes los te laten. Dat zien we in Nederland gebeuren en wellicht is dat in jouw leven ook al eens van jou gevraagd.

Liever sterven dan zondigen
In de Bijbel wordt ook zo’n situatie besproken. Denk maar eens aan de vrienden van Daniël. Ze worden gedwongen om het opgerichte gouden beeld van Nebukadnezar te vereren. Maar dit weigeren ze. Ze blijven staande. Deze mannen kenden hun principes en begrepen die. Ze voelden zelfs de noodzaak niet om zichzelf te verdedigen. Met rust en vertrouwen maakten zij hun keuze. Wat ook de gevolgen zouden zijn, ze zouden trouw blijven aan hun God. Ja, ze wisten dat God hen kon verlossen, maar ook wanneer dit niet zou gebeuren… zouden ze liever sterven dan zondigen.

Blijf jij ook trouw?
Deze vraag wil ik ook bij jou (en mij) neerleggen: Blijf jij ook trouw aan God wanneer je de keuze hebt tussen zondigen, waarbij je blijft leven, en Jezus dienen, waarbij je zult sterven?
Misschien zeg je wel: “Ik kies voor het laatste… Ik geloof dat God bij machte is om mij te verlossen…”
Maar als God jou niet verlost? Als dit echt betekent: sterven door middel van een vreselijke dood. Houd je dan nog vast aan hetgeen waar jij voor staat?
Ware dienst aan God is de keuze om voor God te leven, om goed te doen en niet te kiezen voor het kwade, wat ook de consequenties in beide gevallen kunnen zijn.
De consequenties kunnen eer of oneer zijn, veel geld of weinig geld en zelfs leven of dood.
Wat de gevolgen ook zijn, zullen we de hartelijke keuze maken voor God? In dit leven kan vervolging en sterven ons deel zijn, maar het zal voor de gelovigen een doorgang zijn naar het eeuwige leven.
Laten we vastberaden en bewust Hem dienen, Die ons liefheeft. Laat afwijzing, vervolging of een eventuele dood jouw genomen beslissing voor Hem niet veranderen.

Bron: Arjanne Burger, 5-9-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Christenvervolging, Gehoorzaamheid aan God, Overdenking, Voor u gelezen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s