Spoedig sluit de poort van genade

Geliefde broeders en zusters, de boodschap van deze week is gewéldig voor Gods vurige  kinderen, die op Jezus’ Wederkomst wachten, maar ook voor hen die zich van hun lauwheid willen bekeren. Maar het is een dramatische boodschap voor degenen, die Jezus niet willen aannemen en voor hen, die zich niet van hun lauwheid willen bekeren. Deze boodschap heeft te maken met de eindtijd, dat wil zeggen met de tijd vlak voor de Wederkomst van Jezus. Deze tijd breekt heel spoedig aan. En de apostel Petrus deed een belangrijke uitspraak in relatie tot die eindtijd.
Hij zei in 2 Petr. 1:19-20 – “En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten. Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging”. Petrus roept op om met name aandacht te schenken aan het profetische Woord van God, dat wil zeggen aan het Woord dat handelt over de tijd rond Jezus’ Wederkomst. En dan merkt hij op, dat we de uitleg van die profetieën over de eindtijd moeten zoeken in de Bijbel. Enkele weken geleden drukte een gemeentelid mij een stencil in de handen. Zij had kopieën gemaakt van een artikel gevonden op het internet. Het betrof een artikel over een visioen, dat de violist Maurice Sklar, een Jood die Jezus als zijn Redder heeft aangenomen, naar eigen zeggen in maart 2009 van God ontving. Het visioen toont dat de poort van genade voor de wereld bijna gesloten is en dat de Opname[1] en ook het uitstorten van Gods toorn over de opstandige en onberouwelijke mensheid nabij is.
Wat moet je met zo’n artikel? Eerst lezen! Maar vervolgens moet je het visioen toetsen aan Gods Woord. Dat wil ik in deze prediking doen. Ik zal echter alleen hoofdzaken behandelen.
Wat zag deze Joodse man in het visioen?
Lees meer >>>
Bron: HJM Sales, Redding door Jezus, artikel uit 2012

.

NOOT A. Klein
[1] Bovengenoemd artikel bevat interessante (eindtijd)informatie. Maar, waar het woord “opname” vermeld staat kunt u, volgens ons, beter “wegname” lezen. Zie eventueel onze GRATIS studie: Een ANDER geluid – Is de visie aangaande de zgn. OPNAME wel juist?”.

Ook over de Bruid (of Bruidsgemeente), die in deze studie genoemd wordt, kunnen wij u de volgende studie aanbevelen: Er komt spoedig een Goddelijke Bruiloft hier op aarde”.

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Eindtijdstudie, Visioenen of Openbaringen van God (?), Voor u gelezen, Wederkomst van Christus en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Spoedig sluit de poort van genade

  1. D. zegt:

    Wie gaan dan de aarde bevolken in het duizendjarig vrederijk?

    • Geachte heer/mevrouw,

      Hierbij mijn – vast nog wel enigszins onvolmaakte – antwoord op uw vraag:
      “Wie gaan dan de aarde bevolken in het duizendjarig vrederijk?”

      Alle oprechte gelovigen uit het Oude Testament die in geloof en gehoorzaamheid aan God (JaHWeH) gestorven zijn.
      Alle oprechte gelovigen (christenen) die in Christus ontslapen zijn en/of nog ontslapen zullen tot op het moment dat Hij terugkomt.
      Alle oprechte gelovigen (christenen) die levend zullen overblijven – ofwel: bewaard zullen worden tijdens de Grote Verdrukking – tot aan Zijn zichtbare wederkomst op de wolken.

      Tijdens het 1000-jarig Vrederijk is het de bedoeling dat al deze gelovigen tot de ultieme volmaaktheid in Christus komen (d.i. aan Hem gelijk worden). De meesten zijn onvolmaakt ontslapen en sommigen zijn zelfs maar net met ‘de hakken over de sloot’ behouden. En het is de bedoeling dat allen de ultieme volmaaktheid bereiken om straks hun taak in de nieuwe hemel en nieuwe aarde te kunnen volbrengen.
      Want, na dit 1000-jarig Rijk vangt de Godsregering aan op de nieuwe aarde(n), de (nieuwe) planeten die door God bewoonbaar zijn gemaakt. In deze nieuwe wereld(en) zullen wij met Christus regeren over de dan ontstane mensheid. Hij als DE Koning, wij als koningen, Hij als DE Heer, wij als heren. Zie o.a. Lukas 19:17b en 19: “Heb macht over 10 of 5 steden”.
      Zie hiervoor eventueel ook nog onze studie: “Het nieuwe Jeruzalem, de Bruid van het Lam van God, het Lichaam van Christus”.

      Voor meer over het onderwerp van het 1000-jarig Rijk kunnen wij u de studie “Wat de Schrift leert over het 1000-jarige Rijk van de Here Jezus Christus”, van E. van den Worm, aanbevelen. Over een paar maanden hopen we – in delen – met deze studie op ons weblog te beginnen. Op aanvraag is deze nu nog onbewerkte versie, echter alvast te verkrijgen via info@eindtijdbode.nl

      Met vriendelijke groet,
      A. Klein

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s