‘God heeft mij van binnenuit veranderd’

Succesvolle schaatser leidde dubbelleven

“Terwijl ik op zondag naar de kerk ging, leefde ik een leven van geld, roem en eer. Het geloof was een vast onderdeel. Een traditie.” Er was een dag waarop dit leven van René Ruitenberg veranderde. Op een maandagochtend in 2002 was de succesvolle marathonschaatser aan het trainen. Plotseling kreeg hij te horen van een ernstig ongeluk van zijn schoonzus. Ze verkeerde in levensgevaar.
“Op mijn fiets ging ik naar de plaats van het ongeluk,” vertelt René in het programma Andries. Een politieagent sprak hem aan. “‘Ik heb een trieste mededeling: je schoonzus is 5 minuten geleden overleden’. Dat hakte er bij mij in als een bom. Vervolgens zette ik mijn fiets weg en heb ik een potje zitten janken.” René beschrijft zijn overleden schoonzus als “een tweede moeder” en “een echte christenvrouw”. “Tot dat moment had ik de touwtjes van mijn leven in handen. Maar dit was iets ongrijpbaars. Het stemde mij tot nadenken.”

Dubbelleven
Jarenlang heeft René in de kerk gezeten en na dat ongeluk kwamen er allerlei vragen bij hem naar boven. “Diep van binnen had ik een eenzaam bestaan, doordat ik een dubbelleven leidde. Voortdurend werd die eenzaamheid door de sport, roem en aandacht weggenomen. Achteraf had ik te veel gewonnen. Ik was een ‘succesboy’. Maar haar dood was mijn overwinning geworden.” Naar eigen zeggen kwam René aan de voeten van de Heere Jezus. “Ik ervoer zondebesef en ging voor Hem op mijn knieën. Sindsdien heeft God mij van binnenuit veranderd.”
Het ruige leven rondom het schaatsen was verleden tijd. “Ik ging mijn leven geheel anders inrichten en door een andere bril kijken.” Later ging de sporter naar zijn vrouw toe om vergeving te vragen over zijn ‘oude leven’. Letterlijk ging René op zijn knieën. “Ik heb onder tranen mijn verhaal gedaan en de wens uitgesproken om samen met God één te worden. Toen ze mijn had vergeven, zijn we daarna samen gaan bidden.” Het echtpaar ging vervolgens een herstelproces in.

Bron: CIP, 23-7-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Getuigenis, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

