De vraag is niet of jij Jezus kent, maar… of Hij jou kent

Ik leef in een omgeving, waarin veel mensen uitspreken dat ze Jezus kennen. “Ik ken Hem,” zeggen ze. “Ik geloof dat Jezus van mij houdt.” Mooi is het als dit het getuigenis is van vele christenen. Daar ben ik oprecht blij mee. Als we kunnen leven vanuit deze wetenschap, zullen we sterk staan in ons persoonlijke leven en tegen veel verleidingen opgewassen zijn.
Wat ik mij soms wel eens afvraag, is of dit ook de praktijk is in het leven van veel christenen. We zijn hemelburgers en vreemdelingen op aarde, en wat gebeurt er? Veel mensen die belijden gelovig te zijn, leven als wereldburgers en doen mee aan alles wat de wereld te bieden heeft.
Zijn we vreemdelingen op aarde? Wordt er ook over ons als christenen gesproken, als we worden voorgesteld aan mensen, zoals geschreven is in de vroege kerk:
“Ze wonen in hun eigen land, maar als vreemdelingen. Ze delen in alles mee als burgers, maar hebben alles te lijden als vreemdelingen. ( … ) Ze leven ‘in het vlees’, maar niet ‘naar het vlees’. Ze zijn op aarde, maar zijn thuis in de hemel. Ze gehoorzamen de vastgestelde wetten, maar door hun levenswijze overtreffen ze deze wetten … !”
Als ik dit lees, merk ik een verlangen om zo te leven. Maar in de praktijk van mijn leven is het soms zo’n ander verhaal. Hoe is dat voor jou als je dit zo leest?

‘Ik ken Hem…’
Er zijn veel christenen die belijden God te kennen, maar die toegeven aan verleidingen en zonde. Bewust maken ze keuzes die regelrecht ingaan tegen de wil van God en Zijn Woord. De Bijbel is hierover duidelijk: ‘Als we zeggen dat we met Hem verbonden zijn, terwijl we onze weg in het duister gaan, liegen we en leven we niet volgens de waarheid. Maar gaan we onze weg in het licht, zoals Hijzelf in het licht is, dan zijn we met elkaar verbonden en reinigt het bloed van Jezus, zijn Zoon, ons van alle zonde’ (1 Johannes 1:6-7 NBV).
Er is vergeving voor onze zonden. Als we onze zonden belijden, wil Hij ons reinigen en vergeven.
Breken met zonden en niet toegeven aan onze vleselijke verlangens, daartoe worden we opgeroepen. Blijf je bewust in zonden leven en zeg je: ‘Ik ken Hem’, dan ben je volgens de Bijbel een leugenaar.

De vraag is niet of jij Hem kent. Maar of Hij jou kent! Jezus zegt op een bepaald moment: ‘En dan zal ik hun rechtuit zeggen: ‘Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!’‘ (Mattheüs 7:23 NBV).
Dat is harde taal. Ook dit is de taal van de Bijbel. Duidelijk en radicaal!
Laten we treden in de voetsporen van Jezus. Blijf in Hem! We kunnen en mogen dan vol vertrouwen zijn, wanneer de Heere verschijnt en dan hoeven we ons niet te schamen bij Zijn komst!
Bron: Arjanne Burger (gelezen via CIP, 14-6-2013)

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Heiliging, Overdenking, Voor u gelezen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s