Graham: Intolerantie neemt voor christenen toe

De Billy Graham organisatie, nu geleid door zijn zoon Franklin, kwam eervol uit een onderzoek door de Amerikaanse belastingdienst. Die kenmerkte het management en de financiële administratie van de Billy Graham Evangelistic Association (BGEA) zelfs als uitstekend. Het onderzoek was volgens Franklin Graham een gevolg van het feit dat de organisatie zich nadrukkelijk tegen het homohuwelijk had uitgesproken en daardoor indirect conservatieve politieke groeperingen binnen vooral het Republikeinse kamp steunde.
Ook in Amerika lijkt de intolerantie tegen christenen toe te nemen, constateert Graham. Hij zei onlangs tijdens een samenkomst in het Witte Huis tegen vice president Joe Biden dat het belangrijkste probleem van de USA is dat men God buiten de maatschappij en de regering houdt. “Wij hebben Gods Woord en Zijn geboden meer dan ooit nodig”, constateert hij. “Ongehoorzaamheid daaraan heeft verwoestingen aangericht in heel het politieke, economische een geestelijke landschap van ons land. Er is schandaal na schandaal en toch lijken de leiders van onze natie steeds agressiever jegens christenen te worden. Als we Gods normen overeind houden, worden we van intolerantie beschuldigd. Tolerantie is tegenwoordig een hot item, maar in werkelijkheid neemt de intolerantie toe tegenover het christendom en alles wat met Jezus Christus heeft te maken.
(…iets ingekort…)
“Christenen moeten nooit hun trouw aan hun Redder compromitteren, ongeacht wat anderen ook mogen denken.”
Graham: “De Heer zoekt mannen en vrouwen die hun hart, ziel en leven volledig toewijden aan Zijn koninkrijk. We zien in 1 Samuel dat Saul werd gezalfd om het Hebreeuwse volk te leiden. Eerst won hij aanzien bij de mensen en was overwinnend in oorlogen. Maar in hoofdstuk 13 lezen we dat Saul de meningen van mensen meer vreesde dan de geboden van de almachtige God.” In een veldslag in de woestijn buiten Jeruzalem tegen Israëls vijand, de Amalekieten, had God gezegd dat die vijand en zijn bezittingen volledig moesten worden verslagen.”
In plaats daarvan spaarde hij koning Agag, c.q. de kool en de geit, constateert Graham. “Hij was ongehoorzaam aan Gods gebod.” Weliswaar bracht hij nog een brandoffer, maar de profeet liet weten dat gehoorzaamheid aan God beter is dan offeren. Gedeeltelijke gehoorzaamheid is in feite geen gehoorzaamheid, zegt Graham. “God eist volledige gehoorzaamheid. We moeten nooit terugkrabbelen van het volledig volgen van Christus omdat we bang zijn voor de publieke opinie of voor belachelijk te worden gemaakt door anderen.
“Wij kunnen in onze tijd niet alle sociale onrechtvaardigheid en problemen oplossen, maar wij zijn geroepen het Evangelie naar de einden van de aarde te brengen. BGEA is een evangelisatie bediening. Wij gaan door met het proclameren van het levenreddende Evangelie van onze Redder voor zovelen als mogelijk.”

Bron: Uitdaging, 4-6-2013

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Christenvervolging, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s