De ketting van Hussein

Hussein is een tiener uit Turkije. In dit land wonen weinig christenen, toch zijn Hussein en zijn familie trouwe volgelingen van God. Als teken hiervan draagt hij een ketting met een kruisje zodat hij anderen kan laten zien dat hij christen is.
De ouders van Hussein waren vroeger moslim, zoals de meeste inwoners van Turkije. Hussein’s vader was erg serieus met zijn geloof bezig en bestudeerde de Koran nauwkeurig. Hij had verschillende vragen over de islam en ging op zoek naar antwoorden. Op een dag pakte hij ook de Bijbel erbij om op zoek te gaan naar meer informatie. In de Bijbel vond hij het Antwoord op al zijn vragen: Jezus Christus.

Naar de kerk
Als Hussein negen jaar is vindt zijn vader hem oud genoeg om mee te gaan naar de kerk. Hussein is diep onder de indruk van wat hij allemaal hoort. Hij zegt: “De liederen die ze zongen vond ik prachtig. Ik dacht dat ik maar één keer mee zou mogen naar de kerk, dus ik wilde stiekem een aantal bladzijden uit het liedboek scheuren zodat ik een mooie herinnering zou hebben. Maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, hoor. Gelukkig mocht ik van mijn vader vaker mee naar de kerk en zo heb ik de Heere Jezus leren kennen.”

Kruisje
Hussein wil graag aan zijn vrienden laten zien dat hij christen is, daarom besluit hij een ketting met een kruisje te gaan dragen in de hoop dat anderen daar vragen over gaan stellen. Hussein: “Het ging mij niet om het kruisje,  maar ik zag de ketting als kans om over mijn geloof in Jezus te vertellen.” Het valt zijn klasgenoten direct op dat Hussein een ketting draagt. Sommigen reageren heel boos, schelden hem uit en spugen naar hem.

Problemen
Op een dag wordt Hussein opgewacht door een aantal klasgenoten. Hij wordt flink in elkaar geslagen, maar net op het moment dat de jongens Hussein aan zijn t-shirt over straat sleuren komt Hussein’s vader eraan. Vanaf die dag haalt en brengt zijn vader Hussein elke dag naar school om hem te beschermen. Maar ook in de school is het voor Hussein niet veilig. Hussein: “Mijn godsdienstleraar werd boos op me omdat ik de islamitische geloofsbelijdenis niet op wilde zeggen. Dit zijn lege woorden voor mij, waarom moet ik ze dan nog zeggen? Mijn leraar sloeg me elke les met een stok. Toen wilde ik niet meer naar school. Mijn vader heeft een andere school voor me gezocht.”

Lijden is oké
Hussein is niet boos over wat er is gebeurd. Hij zegt: “De Heere Jezus heeft gezegd dat we zullen lijden voor Hem. Het is dus oké en ik ben blij dat ik ben geslagen en uitgescholden om Hem! Ik weet dat God dichtbij is. Willen jullie voor mij en mijn familie bidden en vragen of we de kans mogen krijgen om anderen over de Heere Jezus te vertellen?”

  • Dit artikel is overgenomen uit Stef!, het magazine van de kidsclub van SDOK. Bekijk hier de website van Stef!. 

Bron: SDOK, 27-5-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Christenvervolging, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

