Massa-exodus van christenen uit islamitische landen

Momenteel is er een massale uittocht van christenen gaande uit grote delen van de islamitische wereld, zoals uit Afghanistan, Irak, Egypte en Syrië. Voordat de islam het voor het zeggen had in de moslimwereld, waren deze gebieden overwegend christelijk.
Achteraf gezien was Irak de eerste indicator van het drama dat christenen vaak te wachten staat wanneer islamitische krachten vrij komen onder de grip van dictators vandaan.
In 2003 telde Irak naar schatting een miljoen christenen. Vandaag zijn het er minder dan 400.000, meer dan een halvering in slechts tien jaar tijd. Sinds de inval van Amerika in Irak zijn aanslagen gepleegd op talloos veel kerken en ontelbaar veel christenen zijn gedood, waarbij ook kruisigingen en onthoofdingen plaatsvonden.
Nu steunen de Amerikanen de jihad tegen president Assad van Syrië. Er gebeurt hetzelfde als eerder in Irak. Hele gebieden en steden waar al van voor de tijd van de islam veel christenen woonden, zijn nu verlaten, omdat de oppositie bewust jacht maakt op christenen, hen kidnapt, berooft en soms ook onthooft. Tegelijk wordt in de moskeeën gepredikt dat het de hoogste en heilige plicht is om de christenen te verjagen.
In oktober 2012 werden de laatste christenen in de Syrische stad Homs vermoord. Voorheen, voordat de jihadisten er kwamen, woonden er 80.000 christenen. Een christelijke tiener vertelde: ‘We zijn gevlucht omdat ze ons wilden vermoorden, alleen omdat we christenen zijn.’
Na de zogenaamde Arabische lente in Egypte vluchtten al 100.000 christelijke Kopten het land uit. Irak, Syrië en Egypte maken deel uit van de Arabische wereld. Maar zelfs in ‘zwart’ Afrika en ‘wit’ Europa met moslimmeerderheden, vertrekken christenen.
Vanuit Noord-Mali vluchtten sinds de islamitische coup in 2012 al 200.000 christenen. Islamisten zochten er van huis tot huis en van kerk tot kerk naar christenen. Bezittingen van christenen werden verwoest.
Zelfs uit het Europese Bosnië komen berichten van christenen die vertrekken vanwege discriminatie en islamisering. Tientallen moskeeën mogen worden gebouwd, terwijl christenen geen toestemming krijgen om kerken te bouwen.
In Ethiopië worden duizenden christenen gedwongen hun huizen te verlaten. Kerken worden er in brand gestoken, als ook huizen van christenen, omdat ze de koran zouden hebben ontheiligd.
In Ivoorkust worden christenen letterlijk gekruisigd. Islamitische rebellen vermoordden er honderden christenen en joegen tienduizenden christenen op de vlucht.
In Libië dwongen islamitische rebellen christelijke hulpverleningsorganisaties, die zich inzetten voor mensen in nood, het land te verlaten.
Zo zouden we nog wel een poosje door kunnen gaan. Vaak wordt er gesproken over de komende grote verdrukking. In tal van landen hebben christenen nu al te kampen met een grote verdrukking. Laten we ons verbonden weten met alle christenen die moeten lijden vanwege hun geloof in de Here Jezus. Bid voor hen!

  • (Dit bericht is gebaseerd op informatie uit het nieuwe boek ‘Crucified Again: Exposing Islam’s New War on Christians’; Regnery Publishing 2013).

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 11 mei 2013

.

NOOT A. Klein
Zie eventueel ook nog het artikel:
Parlementair comité: 10 van de 15 meest intolerante landen zijn moslim
Nog steeds geen enkel officieel Westers protest tegen islamitische uitroeiingsoorlog tegen het christendom
De Amerikaanse commissie voor Internationale Vrijheid van Religie constateert in zijn jaarverslag dat 10 van de 15 meest intolerante landen ter wereld moslim zijn. Naast Egypte, Iran, Irak, Nigeria, Pakistan, Saudi Arabië, Soedan, Tadzjikistan, Turkmenistan, Oezbekistan worden de andere vijf landen geregeerd door communistische en/of links-radicale regimes: China, Birma, Noord Korea, Vietnam en Eritrea. De commissie bevestigt hiermee de lijst van de internationale christelijke organisatie Open Doors, waarop 42 van de 50 landen met de ergste christenvervolgingen islamitisch zijn.
Lees meer >>>
Bron: XanderNieuws, 11-5-2013

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in antichristelijke machten, Christenvervolging, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s