Wat mag geloven jou kosten?

Jezus is mijn Heer. Dat zeg je makkelijk. Het is een bekende zin die vele gelovigen makkelijk uitspreken. De Bijbel zegt dat niemand kan zeggen: Jezus is de Heer, behalve door het toedoen van de Heilige Geest (1 Korinthe 12:3).
Als je in de tijd van de Bijbel uitsprak dat Jezus je Heer was, kon het je leven kosten. De discipelen hebben over Jezus verteld en opgeroepen om Hem te aanvaarden als Koning en Heer van je leven. Uiteindelijk zijn ze bijna allemaal als martelaar gestorven. Dat blijkt uit de historische boeken die we vandaag de dag nog hebben. Ook andere gelovigen werden gedood als ze Jezus beleden. Je dacht dus wel drie keer na voordat je zei: ‘Hij is mijn Heer.’ Als je deze woorden kon uitspreken, kon het haast niet anders zijn dan door het werk van de Heilige Geest.
Als wij dit uitspreken, kost het ons meestal niet zoveel. Soms een schampere blik, maar voor de rest hebben wij het hier best makkelijk. Toch?

Jezus is Heer
Besef jij wat je uitspreekt als je zegt dat Jezus jouw Heer is? Betekent dat in jouw leven dat Hij de Baas is? Heb je dan door dat Hij het over jou te zeggen heeft? Dat je in alle keuzes die je maakt, overleg hebt gehad met jouw Meester, die jou onderwijst in de weg die je moet gaan?

Uiteindelijk stierf Hij
Mag het volgen van Jezus als Heer jou wat kosten? Of krabbel je terug als dat betekent dat jij je zin even niet krijgt op momenten dat je dat graag wel wilt. Is Hij dan nog jouw Heer? Het volgen van Jezus vraagt van ons offers. Als wij uitspreken dat Hij Heer is, betekent dat dat wij Hem dienen en dat we onze voeten in de voetsporen zetten van Hem die ons is voorgegaan.
Als je kijkt naar de weg die Hij ging, was dat een weg van ‘kruis dragen’ en uiteindelijk is Hij gestorven. Als jij zegt dat Jezus jouw Heer is, mag het dan ook jouw leven kosten?

Bron: Arjanne Burger (gelezen via CIP, 8-5-2013)

Advertisements

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Gehoorzaamheid aan God, Overdenking, Voor u gelezen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s