Vastberaden christenen in de Himalaya

“Ik had een grote hekel aan christenen,” zo begint Rachel (20) haar verhaal. Haar ogen stralen en ze wil graag vertellen hoe haar leven veranderde sinds ze drie jaar geleden christen werd. Rachel vertelt haar verhaal aan een medewerker van SDOK op de avond dat ze het eerste deel van haar Bijbeltrainingstraject afrondt, op een Bijbelschool in het nooren van India.
Rachel groeit op in Bhutan, in een boeddhistische omgeving. Als ze nog maar drie maanden oud is, sterft haar moeder. Haar vader zorgt voor de kinderen en leert hen de boeddhistische principes. Rachel leert dat christenen fout zijn en begint steeds meer haat tegen christenen te voelen.
Haar leven verandert echter volkomen wanneer ze door een tante wordt uitgenodigd om mee te gaan naar een kerkdienst. Ze heeft gehoord dat er veel jeugd komt en uit nieuwsgierigheid glipt ze stiekem het huis uit om naar de kerk te gaan. “Ik vond het echt geweldig, God veranderde mijn hart,” vertelt Rachel. Vanaf dat moment wil ze als christen leven.
Dat blijft niet onopgemerkt. “Je bent zo’n slimme meid, waarom ben je christen geworden?” spotten de buren. Rachels broer slaat haar en haar vader dreigt: “Je was er niet bij toen je moeder stierf. Als je hiermee door blijft gaan, mag je er ook niet bij zijn als ik sterf.’ Rachel bidt veel in die periode. Voor haar familie en voor haar dorp. Hoewel ze nog jong is, is ze vastbesloten. “Ik heb mijn leven aan God toegewijd. Hij zal mij de weg wijzen.”
In Bhutan is de afgelopen jaren iets meer vrijheid gekomen. Maar er zijn nog veel restricties voor christenen. Christelijke voorgangers worden geregeld bedreigd en soms zelfs in elkaar geslagen of gevangen gezet. Rachel vertelt dat ze samenkomen in het huis van de voorganger en nauwlettend in de gaten worden gehouden. Nog niet lang geleden is haar voorganger opnieuw in elkaar geslagen.
Rachel woont momenteel op de Bijbelschool in India, maar ze is niet bang om straks terug te gaan naar Bhutan. “Wat ze me ook zullen doen, zelfs al word ik gevangen gezet, de woorden van Galaten 2:20 bemoedigen mij: Niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij.

Bron: SDOK, 6-5-2013

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Christenvervolging, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s