Ontroerende brief vanuit Iraanse gevangenis

De Amerikaanse voorganger Saeed Abedini zit gevangen in een Iraanse gevangenis. Hij is veroordeeld tot acht jaar cel, vanwege zijn christelijke geloof. Zijn vrouw en kinderen en vele gelovigen wereldwijd bidden om zijn vrijlating. Leest u de brief, die hij schreef vanuit de gevangenis.

‘Mijn lieve vrienden, de omstandigheden zijn erg moeilijk. Ik zie nog maar wazig en kracht om te lopen, heb ik niet meer. Er wordt een psychologische oorlog tegen mij gevoerd. Al meer dan een jaar heb ik mijn familie niet gezien, er wordt fysiek geweld tegen mij gebruikt. Men vernedert mij, beledigt mij en bespot mij. Extremisten dreigen mij te zullen doden.
Omdat ik een christelijke voorganger ben, word ik nauwkeurig in de gaten gehouden. Er wordt van mij verwacht dat ik altijd vrolijk ben, ondanks alles wat mij wordt aangedaan. Voor alles wil ik God dienen en daarom zie ik de moeilijkheden als gouden kansen en open deuren om dienstbaar te kunnen zijn.
Ik zit hier te midden van lege ‘containers’ die smachten naar het Levende Water. Hun dorst kan worden gelest door hun Jezus Christus te geven.
Misschien bevindt u zich in net zo’n situatie. Bid dan en zoek de Here, dat Hij u zal gebruiken en u de weg zal wijzen in de druk en de moeilijkheden in uw leven.
Sommigen zijn vijanden van het Evangelie en willen er niets van horen. Ze zetten mij onder zo’n afschuwelijke druk, dat het soms ondraaglijk is. Ze zijn erop uit mij op het punt te brengen dat ik zal toegeven dat mijn geloof leeg en niet echt is.
En dan, na deze druk, nadat ze de spijkers in mijn handen en voeten hebben gedrukt, wachten ze op één ding: dat ik Christus zal verloochenen. Maar dat zal nooit gebeuren, omdat de Bijbel waar is. Zij zijn het die onderweg zijn naar de vernietiging.
Er zijn hier ook mensen die niets van het Evangelie weten. Zij letten op mij, op mijn reactie op alle druk en marteling. Maar nogmaals: dit is een gouden kans om het licht van Christus te laten schijnen in deze donkere wereld en het is mijn verlangen dat God mij zal gebruiken.
Toen ik gisteren lofliederen aan het zingen was, viel de leider van deze cel mij aan en eiste dat ik onmiddellijk zou stoppen. Toen ik heel vriendelijk reageerde en hem een hug (knuffel) gaf, was hij geschokt.
Het was tijdens deze zware omstandigheden, dat ik heel diep Gods reddende genade nodig had, om de geur van Christus te verspreiden in die donkere Evin-gevangenis. Ik heb vaak de Blinkende Morgenster gezien in de duisternis van deze gevangenis en ik heb Zijn verbazingwekkende en bovennatuurlijke werken gezien. O, hoe heerlijk is het om het licht van de Blinkende Morgenster, van Christus, te zien in deze duivelse duisternis.
Ik heb Hem lief. Hij is genadig, barmhartig en rechtvaardig voor mij. Ik weet nu dat ik niet vergeten ben en dat we samen deze weg gaan. God geeft me genade.
Mijn boodschap aan de kerk is: Sta op voor Zijn glorie! Hij komt spoedig terug. Leef met God en geef je beste krachten voor Zijn Koninkrijk.’

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 2 maart 2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Voor u gelezen, Werkers in Gods dienst en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s