Syrië zonder christenen dreigt: massale uittocht

“We zijn getuige van weer een Arabisch land dat haar christelijke bevolking verliest. Christenen ontvluchten Syrië massaal voor bedreigingen, ontvoeringen, verkrachtingen en moorden. Er vindt een etnische en religieuze zuivering plaats. Binnenkort spreken we van een Syrië zonder christenen,” schrijft diaken Emanuel Youkhana van de Assyrische Kerk, naar aanleiding van christenen die het oorlogsland verlaten.
Het valt op dat officiële media nauwelijks berichten over de uittocht van Syrische christenen. Volgens patriarch Gregorios III van Antiochië zouden er onlangs twintig Syrische kerken zijn vernietigd en zo’n “honderd kinderen van ons” zijn gedood. Volgens hem hebben christenen in Arabische landen te maken met “extreme vervolging”. Een vrouw uit de Syrische plaats Hassake vertelt tegenover The Christian Post: “Onze enige misdaad is dat we christenen zijn”. Dit zegt ze nadat haar man en zoon door islamisten door hun hoofd zijn geschoten.
Veel vluchtelingen zijn bang voor deze islamisten. Wanneer jihadstrijders of rebellen zich vertonen in een stad, zou de christelijke bevolking worden verjaagd. “Het zogenaamde Syrische Leger of de rebellen zuiveren steden van de christenen. Binnenkort zal er in het hele land geen enkele christen meer te vinden zijn,” zegt een andere vluchteling. Er zijn geen cijfers bekend van het aantal christenen dat is gevlucht of dagelijks het land verlaten. Diaken Youkhana: “De wereld moet haar ogen openen voor hun benarde situatie.”

Bron: CIP, 12-2-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Syrië zonder christenen dreigt: massale uittocht

  1. James zegt:

    Het is diep triest dat er in de ‘officiële’ media vrijwel geen aandacht wordt besteed aan dit omvangrijke probleem! Het is daarom ook de voornaamste reden dat ondergetekende blij is met de berichtgeving via De Eindtijdbode.
    Als ik dit artikel zo lees, voel ik me klein en beschaamd om mijn relatieve onverschilligheid t.a.v. het geloof in Jezus Christus…
    Wij die hier (nog) volledige vrijheid van godsdienst genieten, WAT doen wij ?! Wat doe ik ?!?
    Hoewel ik bijna dagelijks bid voor deze dappere, maar vervolgde christenen, wenste ik meer te kunnen betekenen voor hen … Onze Verlosser neemt hierin de leiding. In Zijn Handen zijn de ‘Vrije gelovigen’ in staat de Vervolgde gelovigen te ondersteunen in woord en daad. Nee, niet d.m.v. geweld, maar door te doen wat Christus ons leert: ‘Heb uw naaste lief…’ EN ‘Vervloekt uw vijanden niet, maar Zegen…’
    —- Moge de Here Jezus ons bevrijden van geestelijke blindheid en doofheid —-

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s