Bevrijd van homoseksualiteit

Het getuigenis van Dennis Jernigan laat zien wat God kan doen in het leven van een mens. Jernigan is bekend als zanger en tekstschrijver. Momenteel wordt er een tv-documentaire over hem gemaakt, met de titel ‘Sing Over Me’. Hij woont in Oklahoma, trouwde in 1983 en samen hebben ze negen kinderen.
In 1981 brak zanger/tekstschrijver Dennis Jernigan met zijn homoseksuele leefstijl en besloot hij de Here Jezus te volgen. Hij groeide op in een christelijk gezin. Op een gegeven moment ontdekte hij homoseksuele gevoelens bij zichzelf. Constant was hij echter bevreesd voor de veroordeling van de kerk. Jarenlang was hij hierdoor depressief en leidde hij een dubbelleven. Eerst vocht hij tegen z’n gevoelens, later gaf hij er volledig aan toe, maar dat gaf hem nog meer pijn en eenzaamheid. Hij hoopte rust en vrede in de muziek te vinden. Uiteindelijk gebruikte de Here muziek om zijn leven te veranderen. God greep in tijdens een concert. Opeens wist Dennis dat homoseksualiteit zonde is en dat de Here Jezus ook voor die zonde is gestorven. Op dat moment gaf hij zijn totale leven over aan de Here Jezus: zijn gedachten, zijn gevoelens, zijn lichaam. Hij wist dat zijn lichaam nu gereinigd was. De kracht van de homoseksualiteit was vanaf dat moment gebroken.
Nu gebruikt hij de muziek en zijn getuigenis om anderen de weg te wijzen naar de vrijheid die er is in de Here Jezus Christus.

Bron: Dirk van Genderen, NIEUWSBRIEF 16 februari 2013

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s