Als moslims christen worden

Elf jaar lang gaf Khalid onderwijs in de moskee. Als islamitisch geestelijke deed hij gebedsoproepen vanaf de minaret van de moskee. Mensen keken tegen hem op en vroegen hem om raad. Niemand had verwacht dat juist deze man de islam opzij zou zetten om zich volledig aan Jezus Christus toe te wijden.
Pakistan kan een gevaarlijk land zijn voor moslims die zich bekeren tot het christendom. Ze worden verstoten uit hun familie en vriendenkring, kunnen hun baan verliezen en moeten vaak vrezen voor hun leven. Maar Pakistan is ook een land waar God krachtig werkt en waar zelfs toegewijde moslims in hun hart worden aangeraakt.

Khalid
Khalid komt uit een moslimfamilie. Jarenlang werkte hij in een moskee. Khalid ging regelmatig met een predikant in discussie over het geloof. Na vele gesprekken en na een bijzondere droom kwam Khalid tot bekering. Khalid: “Mijn collega’s uit de moskee waren woedend. Ze wilden me zelfs vermoorden. Ik ging op de vlucht, reisde ’s nachts en ik verborg me overdag in de velden. Het was de moeilijkste tijd uit mijn leven, maar God zorgde voor me.” Op een nacht kwam Khalid een man tegen die hij niet kende. Hij was bang, maar de man wilde dat hij bleef staan. Hij gaf Khalid driehonderd roepies, een bedrag waar Khalid een lange tijd van zou leven. Want het geld raakte niet op… Khalid kocht eten, drinken en buskaartjes, maar wonder boven wonder bleef het bedrag in zijn zak driehonderd roepies!

Bevrijd
Toen Khalid in een ander deel van Pakistan aankwam, werd hij door zijn voormalige collega’s uit de moskee alsnog opgespoord en gearresteerd. Twee dagen zat Khalid in de gevangenis en werd hij geslagen. “Ik riep tot God: ‘Waar bent U? Als u de levende God bent, bevrijd me dan uit deze gevangenis!’ De volgende dag werd ik vrijgelaten.” Eenmaal op vrije voeten ontmoette Khalid andere christenen die hem hielpen. En alsof het een teken was, raakten zijn driehonderd roepies op. Khalid heeft nu broeders en zusters die voor hem zorgen

Geen angst
Standvastig. Zo kun je Khalid omschrijven. Standvastig in zijn geloof en trouw aan God. Zij laten zich niet leiden door angst, uitsluiting of eenzaamheid. Zijn geloof wordt juist sterker door alles wat hij meemaakt. Er groeit iets moois uit de ellende. Khalid brengt dit in praktijk: hij evangeliseert onder moslims. De liefde die hij heeft voor anderen, zelfs voor wie hem vervolgen, is groter dan de angst.

Bron: SDOK, 21-1-2013

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Bekering, Christenvervolging, Voor u gelezen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

