Mensgericht Evangelie doet mensen en God tekort

“In onze tijd is het nodig is dat er een nieuwe doordenking plaatsvindt wat de kern van het Evangelie is. Wat zijn nou de grote noemers in de evangelieprediking die centraal moeten staan?” Bezinning daarop is zeker nodig. Dat zegt evangelist Oscar Lohuis.
(…)
“Het Evangelie is vaak te mensgericht geworden. Er ligt te veel nadruk op wat er voor ons mensen te halen valt. Dat God je gelukkig maakt en er genezing voor je is. Er wordt erg veel gesproken over de zegeningen die wij kunnen verkrijgen als we in het Evangelie geloven. Het is te weinig God gericht,” zegt Lohuis. Het is belangrijk om daar stil bij te staan. “Als christenen een mensgericht Evangelie brengen, dan doen we allereerst mensen te kort, omdat de grootste vreugde niet te vinden is in alle zegeningen die God ons wil geven, maar in Hemzelf. De Gever is te verkiezen boven alles wat Hij ons wil geven. Dus moeten we Hem prediken en moeten we zicht krijgen op Zijn heiligheid en glorie. Het beste wat we kunnen doen, is Hem prediken. De grootste vreugde voor ons mensen is God zelf.”
Met een mens-gericht Evangelie doen we ook God te kort, vertelt de evangelist. “Hij is niet een soort Sinterklaas die er voor ons is om ons cadeautjes te geven. Nee, Hij is God. Hij is degene die onze aanbidding waard is en voor Wie wij zijn gemaakt. De verheerlijking van God is het doel van de schepping: het geven van Zijn Zoon. Alles heeft tot doel dat Zijn glorie openbaar wordt. Het doel is niet dat wij van alles ontvangen. Ja, dat komt vanzelf als we God centraal stellen. Dan zullen we niks te kort komen. Maar als we de zegeningen centraal stellen, dan zullen we heel veel tekort komen.”

Bron: CIP, 29-11-2012

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Voor u gelezen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s