God vondt Zijn welbehagen in Hem (Jezus)

Toen Jezus dertig jaar geworden was, sprak de Vader publiekelijk deze woorden over Hem vanuit de hemel, “Dit is Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb!” (Mattheus 3:17) En dat was op een moment in de tijd waarop Jezus nog geen enkel wonder had gedaan en ook nog niet een preek gesproken had!
Wat was dan het geheim waardoor God zo tevreden over Hem was? Het was duidelijk niet vanwege Zijn bediening, want Hij was zelfs nog niet begonnen met Zijn openbare bediening. Het was vanwege het soort leven dat Hij geleefd had gedurende die dertig jaren.
God is niet tevreden over ons op basis van het succes van onze bediening, maar veeleer op basis van onze trouw gedurende de vele verleidingen waar we dagelijks mee te maken hebben.
Het enige dat ons verteld wordt over de verborgen dertig jaren van het leven van Jezus (los van dat geval in de tempel – zie Lucas 2:42 en verder) is dat “Hij in alles op dezelfde wijze als wij is verzocht, maar Hij zondigde niet” (Hebreeën 4:15) en dat “Hij nooit Zichzelf plezierde” (Romeinen 15:3).
Hij had vol geloof tegenstand geboden op elk punt van verleiding en Hij had nooit Zijn Eigen zin gedaan in welke omstandigheid dan ook. Dat was waar de Vader zo tevreden over was.
Wereldse mensen en vleselijke gelovigen kunnen misschien onder de indruk zijn van onze uiterlijke eigenschappen; maar God is alleen onder de indruk van ons karakter. Alleen door ons karakter kunnen we Gods goedkeuring krijgen. Dus als we willen weten hoe God over ons denkt, dan moeten we heel bewust onze gedachten wissen over wat we bereikt hebben in onze bediening en onszelf enkel en alleen beoordelen op basis van onze houding ten opzichte van zonde en zelfgerichtheid in ons gedachteleven. Dát en alléén dat is de onfeilbare indicator van onze geestelijke conditie en gezondheid.
Dus, de ‘wereld-rond-reizende genezer/prediker’ en de drukke moeder die nooit in de gelegenheid is om buiten de grenzen van haar huis te treden, hebben precies dezelfde mogelijkheden om de goedkeuring van God te krijgen.
Dat is waarom we bij de rechterstoel van Christus zullen ontdekken wie er als eerste hier in de Christelijke wereld zullen zijn en wie de laatste. En velen, waarvan gedacht wordt dat ze de laatste zullen zijn hier op aarde (omdat ze geen goed erkende of bekende bediening hebben) zullen de eerste zijn!

Bron: Zac Poonen, HET WOORD VOOR DE WEEK, November 2012 (2)
Vertaling: Michel de Ruijter
Advertisements

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s