‘Ik vond de islam perfect en had een hekel aan christenen’

Afghaan ontmoet Jezus in droom

Als moslim had hij een hekel aan christenen. Inmiddels heeft de Afghaan Shoaib aan de hand van een droom de Heere Jezus leren kennen en helpt hij vanuit het buitenland Afghaanse christenen, onder meer door middel van tv-uitzendingen. Ondanks het feit dat in Afghanistan na Noord-Korea de levensomstandigheden voor christenen het zwaarst zijn, hebben Afghaanse gelovigen zo de mogelijkheid om hun geloof verder te ontwikkelen.
Vanwege oorlogsgevechten in de jaren negentig besloot Shoaib te vluchten naar buurland Pakistan. “Met mijn ouders en zus sloegen we op de vlucht,” zegt hij in een interview met CIP.nl. “Het was de moeilijkste tijd in mijn leven, want ik beschikte niet over een baan of geld.” Shoaib leerde vervolgens een Afghaans meisje kennen en trouwde met haar. Ook haar ouders waren vanwege oorlogsgeweld gevlucht naar Pakistan. “Ik leidde na ons trouwen een dubbelleven.” De Afghaan hield zich naar eigen zeggen volop bezig met gokken. “Ik was blind voor mijn zegeningen, want in die periode kreeg ik mijn tweede dochter. Bovendien had ik een hekel aan christenen, want de islam beschouwde ik destijds als de perfecte religie. In mijn beleving was het christendom voor het geweld in mijn land.”

Droom
Shoaib’s vrouw kwam in haar klas op een internationale school in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad in aanraking met westerse christenen. “Ze werd uitgedaagd om in de Bijbel te gaan lezen, maar ze zei: ‘Nee, mijn religie is de enige waarheid’. In die periode werd het van binnen onrustig. Ik realiseerde mijn dubbelleven, dat de relatie met mijn vrouw verre van goed was en onze levensomstandigheden slecht waren. Op een nacht kreeg ik een droom. In die droom ontmoette ik een man die tegen mij zei: ‘waarom ben je tegen mij?’ De volgende morgen vertelde ik die droom aan mijn vrouw en gaf haar te kennen dat ik tegen niemand ben, behalve christenen. Toen riep ik mijn vrouw op om contact te leggen met een vrouw die Bijbelstudie geeft. Ik hield mezelf voor dat ik die studie zou volgen om Engels te leren.”
“Na een paar maanden Bijbelstudie legde ik de Bijbel naast de Koran. Ik besloot te gaan bidden en vasten. In gebed vroeg ik God of Hij wilde laten zien wat de waarheid is. Op een dag is God vervolgens in mijn hart gekomen en heb ik Jezus Christus aangenomen als mijn persoonlijke Redder. Ik ging naar mijn vrouw en zei: ik geloof dat Jezus mijn Verlosser is. Mijn vrouw zei tot mijn verbazing: dat geloof ik ook.” Zonder dat Shoaib het wist, had zijn eigen vrouw gesprekken gehad met een andere vrouw die eveneens Bijbelstudie geeft. En zo hebben ze op hetzelfde moment de Heere Jezus aangenomen.
Lees meer>>>

Bron: CIP, 12-11-2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gebed, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

