Christenen in Vietnam: Pao is onvermoeibaar

De honger naar het Evangelie en de drang om het Evangelie door te geven, merken we bij de 64-jarige Pao. Hij is al verschillende keren gevangen gezet vanwege zijn evangelisatie-werkzaamheden. Maar Pao blijft onvermoeibaar reizen naar de verschillende gemeenten en dorpen in de bergen.
In december 2011 werd hij opnieuw gevangen genomen. Normaal gesproken blijft hij slechts kort op één plaats om de autoriteiten te ontlopen. Maar nu had hij een goede reden om langer te blijven: toen hij een groep gelovigen bezocht, hoorde hij dat drie nieuwe gezinnen in het dorp Christus wilden volgen. De lokale voorganger vroeg Pao om hen te onderwijzen.
Maar al snel kwam de politie en werd Pao gearresteerd. Bij zijn arrestatie getuigde hij: “Wat jullie ook doen, ik zal doorgaan met het verspreiden van de boodschap van redding. Ik ben niet bang voor de dood.” Pao werd gevangen gezet en moest naakt op een betonnen vloer slapen. Vervolgens werd hij vreselijk gemarteld. Een politieman sprong op zijn buik op en neer, zijn tanden werden uit zijn mond geslagen en hij werd van een trap gegooid. Toch bleef Pao standvastig. “Ik zal niet voor een mens buigen. Ik buig alleen voor mijn Heere.”

Brandend vuur
Twee weken later werd Pao vrijgelaten en zette hij zijn werk voort. We spraken hem enkele maanden later, toen hij een training voor voorgangers bijwoonde. Aan het einde van het gesprek zei hij ons: “Ik móet gewoon over de Heere spreken. Er is een vuur wat in mij brandt. Ik zal Christus niet verloochenen, wat ze mij ook aandoen. Ik zal sterk zijn in Jezus.” Samen met andere Vietnamese christenen blijft Pao zich moedig inzetten voor de verspreiding van het Evangelie, ongeacht de consequenties.
Bron: SDOK, 30-10-2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Evangelisatie, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

