Bedankbrief van Youcef Nadarkhani

Youcef Nadarkhani, de Iraanse voorganger die onlangs vrijkwam, heeft opnieuw een brief geschreven. Hij bedankt daarin iedereen die zich heeft ingezet voor zijn zaak.

“Niet ons, HEERE, niet ons, maar geef Uw Naam eer, om Uw goedertierenheid, om Uw trouw. (Psalm 115:1)

8 September 2012

Salaam! [Vrede!]
Ik verhoog en dank de Heere met mijn hele hart. Ik ben dankbaar voor alle zegen die ik in mijn hele leven van Hem mocht ontvangen. En ik ben in het bijzonder dankbaar voor Zijn goedheid en goddelijke bescherming die ik heb ervaren tijdens mijn tijd in gevangenschap.
Ook wil ik mijn dank uitspreken aan iedereen die zich waar ook ter wereld heeft ingezet voor mijn zaak, of beter gezegd: de zaak waarvoor ik sta. Ik ben erg dankbaar voor iedereen die mij heeft gesteund, openlijk of in het geheim. Jullie zijn mij erg dierbaar. Moge de Heere jullie zegenen en jullie Zijn volmaakte genade geven.
Ik heb een grote beproeving moeten ondergaan. Een beproeving van mijn geloof die, volgens de Bijbel, van groter waarde is dan vergankelijk goud. Maar ik heb me nooit eenzaam gevoeld. Altijd was ik me ervan bewust dat ik geen eenzame strijd voerde, want ik ervoer de kracht en steun van degenen die […] streden voor de rechten van alle mensen. Dankzij hun inspanningen ervaar ik nu de geweldige vreugde om weer bij mijn lieve vrouw en kinderen te zijn. Ik ben dankbaar voor deze mensen, door wie God heeft gewerkt. Dit is erg bemoedigend.
Tijdens die periode heb ik op een bijzondere manier mogen ervaren wat de Bijbel zegt: “Want zoals het lijden van Christus overvloedig over ons komt, zo is door Christus ook onze vertroosting overvloedig.” Hij heeft mijn gezin vertroost en hen gegeven wat ze nodig hadden in deze moeilijke situatie. In Zijn genade heeft Hij voorzien in hun geestelijke en materiele noden, en daarmee een zware last van mij afgehaald.
De Heere heeft wonderlijk voorzien door de rechtszaak, en me in staat gesteld om de moeilijkheden die voor me lagen, aan te gaan. Zoals de Schrift zegt: “Hij zal niet toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt…”
Ondanks dat ik volgens een bepaalde interpretatie van de Sharia [islamitische wetgeving] schuldig ben bevonden aan afvalligheid, ben ik dankbaar dat God de leiders van het land de wijsheid heeft gegeven om die veroordeling nietig te verklaren, op basis van diezelfde Sharia. Het is duidelijk dat de verdedigers van het Iraanse recht en de juristen zich sterk hebben gemaakt om de wet en het recht te laten zegevieren. Ik bedank degenen die zich daarvoor tot het einde toe hebben ingezet
Ik ben blij dat ik in een tijd leef waarin we de mogelijkheden hebben om met kritische en constructieve blik naar het verleden te kijken. Daardoor zijn bijvoorbeeld wetenschappelijke teksten geschreven met als doel de mensenrechten te bevorderen. Vandaag de dag hebben we veel te danken aan de inspanningen van die dierbare mensen die zich op die manier hebben ingezet voor de mensenrechten.
Ook heb ik veel te danken aan hen die trouw het Woord van God doorgaven, het Woord dat ons erfgenamen van God maakt.
Mijn gebed is dat er een eeuwige en universele vrede zal komen, zodat de wil van de Vader wordt gedaan, op aarde en in de hemel. Zeker, alles gaat voorbij, maar het Woord van God, de bron van alle vrede, zal eeuwig standhouden.
Ik wens u de genade en vrede van God toe. Amen!

Bron: Present Truth Ministries.
Vertaald vanuit het Engels door SDOK. Lees hier de Engelse brief.
Yousef Nadarkhani, 20-9-2012, SDOK

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s