De uitspraak ‘Jezus is Heer’ kan bla bla zijn

Ook gelovigen kunnen op de brede weg lopen

Jezus heeft gezegd: ‘Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan; maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.’ Er is dus volgens Jezus een brede en smalle weg. Het is de bedoeling dat mensen op de smalle weg terecht komen. Volgens spreker Dick Baarsen lopen veel christenen op de brede weg. “We denken vaak dat de brede weg naar de eeuwige verlorenheid uitsluitend wordt bewandeld door ongelovigen. Dat is niet zo. Ook mensen die geloven in Jezus zitten vaak op die weg.” Dat zei hij onlangs tijdens een spreekbeurt over Mattheus 7.
Om op de smalle weg te lopen, is het belangrijk om voortdurend te vragen: ‘God, wat wilt U dat ik doen zal?’ Juist wanneer mensen op zichzelf gericht zijn en zelf hun doelen bepalen, loopt men het risico vruchteloos te zijn volgens Baarsen. Dan bevinden mensen – en dat kunnen ook gelovigen zijn – zich op de brede weg. Daarom leerde Jezus zijn discipelen ook om ‘eerst het Koninkrijk van God te zoeken’. Als je dat doet, dan kom je de rest van wat je in je leven nodig hebt, vanzelf tegen. Je hoeft dus maar één ding te zoeken: het Koninkrijk van God.

Bla bla
Dick: “Ik vind het heel erg om te zien dat er mensen zijn die geloven dat Jezus voor hun zonden gestorven is, die de Bijbel geloven van kaft tot kaft en toch op de brede weg zitten. Ze laten Jezus niet Heer zijn over hun leven. Dan zeggen mensen tegen mij: ‘Er staat toch dat iedereen die de naam van de Heer aanroept, behouden zal worden?’ Waarop ik antwoord: ‘Ja, de naam des Heren, dat betekent; U bent de baas. Als dat niet zo is in je leven dan is zo’n uitspraak alleen maar bla bla. Dan heeft het geen zin om dat te zeggen. Zo is er ook de uitspraak: ‘Jezus is het Brood des Levens.’ Als je Hem aanroept met die omschrijving en je eet niet van dat geestelijk voedsel, maar je voedt je met de wereld, dan word je doodziek. Gods Koninkrijk zoeken wil zeggen dat je Zijn heerschappij vraagt over alles.
Als je eenmaal op de smalle weg zit, dan “kan God helemaal achter je staan. Dan geeft Hij er de kracht voor, blijdschap en doorzettingsvermogen,” aldus Dick. “Dan weet je niet wat er voor je ligt in je leven, maar dan weet je dat de Heer de weg voor je baant, langs wegen die geen mens kent, maakt Hij onze wegen bekend. Je hebt er geen idee van wat God met je leven kan doen wanneer je het overgeeft aan Hem en zegt: ‘Ik kan niks, ik ben niks, maar ik vertrouw op U met heel mijn hart.’ Dan breng je ook, overal waar je heen gaat, Gods tegenwoordigheid met je mee.”
“Dat Jezus zegt dat weinig mensen de nauwe poort en weg vinden, betekent trouwens niet dat deze moeilijk te vinden is. Het is maar net waar je naar zoekt.”

Bron: CIP 29-8-2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Geestelijke lauwheid/wereldgelijkvormigheid, Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s