Bovennatuurlijke vergeving

‘Ik vergeef hem. Ik doe het. Door Gods genade.’ Aldus Bonnie Kate Pourciau, die het schietdrama in het Aurora-theater overleefde.
In de duisternis en de chaos lag de 18-jarige Bonnie Kate op de grond in het theater. Ze had vreselijk veel pijn, omdat ze was geraakt door kogels van de schutter, James Holmes. Terwijl de kogels rondom haar voorbij vlogen, bad ze intens tot God, of Hij haar leven wilde sparen. God hoorde haar gebed en spaarde haar leven. Sindsdien heeft ze al diverse operaties ondergaan. Toch zal ze de rest van haar leven invalide blijven.
In een interview met LifeSiteNews.com vertelde ze dat ze de keuze heeft gemaakt om de man te vergeven die door de wereld is veroordeeld als een harteloos, psychopathisch monster. Ze hoopt zelfs dat ze hem eens kan ontmoeten. Dan wil ze hem vertellen dat er ook voor hem hoop en vergeving beschikbaar is.
‘Toen ik werd neergeschoten, zag ik de schutter als iemand die mij wilde doden. Maar later, toen ik hem op tv zag, wilde ik huilen. Ik zag een gebroken man, die niet de hoop kent die wij als christenen kennen, die de genade van God niet begrijpt, die Jezus niet kent.’
Tijdens het drama, toen de kogels door de zaal vlogen, trok Bonnie Kate haar vriendin Elisabeth naar de grond en duwde haar achter de stoelen om haar te beschermen. ‘Ik bad voortdurend: Vader, alstUblieft, bescherm ons. Ik weet niet wat er gebeurt, maar spaar onze levens, als dat Uw wil is.’ Nadat ze was geraakt, riep ze nog luider: ‘Vader, alsUblieft, spaar ons, redt onze levens.’
Ze vertelt dat ze niet in paniek raakte. ‘God vulde mij met vrede. Hij was zo nabij. Ik had zoveel pijn, daar in de duisternis, de chaos, te midden van het kwaad, maar Hij was er. Hij hield me vast, Hij troostte me.’
Terwijl ze nu in het ziekenhuis ligt, denkt ze aan al die mensen die familieleden hebben verloren. ‘Ik bid dat ze niet verbitterd zullen raken en de schutter niet zullen haten. Het breekt mijn hart als ik zie hoe deze man in de duisternis verkeert. Ik voel bewogenheid voor hem. Ik zou hem willen vertellen dat er vergeving is. Ik hoop dat hij tot inkeer komt, dat hij zich zal bekeren, dat hij zal inzien wat hij heeft gedaan en hoeveel pijn hij mensen heeft aangedaan.’
Bonnie Kate merkt op dat het geen gemakkelijke keuze voor haar is om deze man te vergeven. ‘Soms ben ik boos, zeker wanneer ik veel pijn heb. Maar als ik dan weer besef in welke situatie hij zich bevindt, dan hoop ik dat hij zijn zonde zal inzien en zal beseffen wat hij heeft gedaan. Ik hoop niet dat hij wanhopig wordt bij die gedachte, maar dat hij zal gaan begrijpen dat er ook voor hem vergeving van God is, Die Zijn Zoon, de Here Jezus liet sterven voor slechte en gebroken mensen zoals hij er één is.
Wanneer mensen zeggen: Bonnie Kate, je bent zo sterk en zo verbazingwekkend, dan zeg ik: Ik ben niet sterk, maar ik heb een sterke en verbazingwekkende God, op Wie ik vertrouw. Ik vergeef hem. Dat is Gods genade. Omdat ik weet dat ik vanuit mezelf hem zou haten. Het is moeilijk, het doet pijn, maar ik vergeef hem.’

Bron: Dirk van Genderen – NIEUWSBRIEF 18 augustus 2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s