Ze haatte moslims, maar God veranderde haar hart

Samya Johnson groeide als christen op in het door oorlog geteisterde Beiroet, Libanon. Ze is medeoprichter van de organisatie ‘Call of Love Ministries’.
Vroeger was haar haat tegen moslims intens. Maar de kracht van Gods Woord brak haar verbittering en ze ontdekte een liefde die ze nog nooit had gekend.
‘Ik leerde de Here Jezus kennen toen ik nog maar vijf jaar oud was,’ herinnert Samya zich, op de zondagsschool.
Haar ouders waren al eerder tot geloof gekomen. Op een zomerbijbelkamp leerde ze het verhaal van het kruis. Dat de Here Jezus Zijn leven had gegeven, raakte haar hart. ‘Voor het eerst realiseerde ik me dat de Here Jezus ook voor mijn zonden was gestorven. Het was niet genoeg dat ik opgroeide in een christelijk gezin. Ik wist dat ik mijn hart moest openen voor de Here, en mijn zonden weg moest laten wassen door Hem. Als ik dat niet had gedaan, zou ik naar de hel zijn gegaan. Maar vanaf dat moment wist ik dat mijn naam was geschreven in het boek van het Lam.’
In 1975 brak er een burgeroorlog uit tussen de christen-maronieten en de moslims, verbonden aan de PLO, de Palestijnse Bevrijdings Organisatie. Libanon was het enige Arabische land met een christelijke president en een grote christelijke bevolkingsgroep. De moslims poogden de macht over te nemen in Libanon.
Samya’s familie zocht tijdens de hevige gevechten bescherming in de hoofdstad Beiroet. Vijftien jaar lang was die stad hun schuilplaats. ‘We moesten anderhalve kilometer lopen voor water. Na twee jaar hadden we niets meer en moesten we leven door het geloof. De Here voorzag op verbazingwekkende manieren.’
In 1989 verliet Samya Libanon en ging ze naar Cyprus. Daar trouwde ze, waarna ze in Egypte ging leven. ‘Door de oorlog had ik een grote haat naar moslims,’ vervolgt ze. Ze vond werk bij een Arabisch christelijk radiostation, waar ze vragen van luisteraars beantwoordde. Ze had zich niet gerealiseerd dat ze ook brieven zou krijgen van moslims uit Saoedi-Arabië, Iran, Jemen en andere landen uit het Midden-Oosten.
Toen ze zo’n brief van een luisteraar ontving, besefte ze voor het eerst in haar leven dat ze het hart van een moslim had geraakt. ‘Ook zij verlangen naar een liefdevolle God, naar vrede en vreugde. Ik kon ze weer zien als mens.’
God begon dieper te werken in het hart van Samya. Ze kon moslims nog niet vergeven en haar hart was als van steen. ‘Ik dacht altijd dat ze het niet verdienden om vergeving te ontvangen en gered te worden. Maar verscheidene weken lang sprak God tot me door de Bijbel. Toen veranderde er iets in mijn hart en moest ik heel lang huilen. God verwijderde de haat en de verbittering uit mijn hart en plaatste er Zijn liefde in. Het was een absoluut wonder want niemand op aarde had de haat en de verbittering uit mijn hart jegens vijanden weg kunnen halen en er overweldigende liefde voor in de plaats kunnen geven. De enige weg om islamitische terreur te overwinnen, is door het Woord van God. Dat is het enige ‘zwaard’ dat we hebben’ (Efeze 6:17).

Bron: Dirk van Genderen – NIEUWSBRIEF 11 augustus 2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Getuigenis, Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

