Zaaien en geduld hebben

Er zijn twee dingen die ik best lastig vind: vrijmoedig het Evangelie zaaien in mijn omgeving en geduld hebben. Van mijn Vietnamese broeders en zusters kan ik veel leren.
Tijdens mijn recente bezoek aan Vietnam had ik een gesprekje met één van onze contactpersonen. “Hoe komt het toch”, vroeg ik, “dat het vooral eenvoudige, ongeletterde boeren zijn die nadat zij tot geloof zijn gekomen de dorpen langstrekken om vrijmoedig het Evangelie te verspreiden?” Het antwoord was even diepgaand als eenvoudig: “Zij waren gewend om te zaaien en zijn daar na hun bekering gewoon mee doorgegaan.”
Dit zette mij aan het denken. Maken wij het  niet vaak veel te ingewikkeld? Hebben we niet allerlei argumenten bedacht om er maar niet op uit te hoeven gaan? Zijn we het zaaien verleerd in onze Westerse samenleving, waar we alles uit de  supermarkt halen?
Vietnamese christenen die het Evangelie verspreiden, krijgen te maken met veel moeilijkheden en vervolging. Ik sprak een broeder die onlangs vreselijk in elkaar was geslagen. De  foto die vlak na deze afranseling gemaakt  is, liet een bont en blauw gezicht zien.
Geduldig ondergaan onze Vietnamese broeders en zusters alle stormen en regens die over hen heen gaan, verwachtingsvol uitziend naar de oogst.
“Wees daarom geduldig, broeders, tot de komst van de Heere. Zie, de landbouwer verwacht de kostbare vrucht van het land, en heeft daarbij geduld, totdat het de vroege en late regen[1] zal hebben ontvangen.” (Jakobus 5:7)

Bron: Christa, SDOK, 19-7-2012

NOOT A. Klein
[1] Zie eventueel onze studie: De ‘Spade (of: late) Regen opwekking’

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Evangelisatie, Voor u gelezen, Werkers in Gods dienst en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

