‘Ons leven is een etalage van de Heilige Geest’

Groot gebrek aan veranderde levens

“Velen denken dat met een ticket naar de hemel al hun zonden zijn vergeven en alles goed is. Maar God wil in ons het nieuwe leven zichtbaar maken in deze duistere wereld. Dan worden onze levens etalages van de Heilige Geest,” zei spreker Arjan Baan onlangs op de Dag van Hoop, georganiseerd door Stichting De Hoop, afgelopen weekend. “En de bedoeling van een etalage is dat mensen erbij stilstaan om naar binnen te kijken. Dan zeggen mensen: ‘Wat heb jij dat ik mis?’ Aan veranderde levens is in deze tijd een groot gebrek.”
Baan vertelt over de ik-gerichtheid in de huidige maatschappij. “Daarop zijn veel problemen terug te voeren. De grote leugenaar die vanaf het begin van de schepping opstond, zit daarachter. Maar wij mogen weten dat Jezus is gestorven aan het kruis om zijn werken te verbreken. Bij God is redding die ons wil bevrijden van satans leugens. Maar Jezus is gekomen om ons het leven in overvloed te geven. Hebben wij dat nieuwe leven al ontvangen? Mensen die hun vertrouwen op God stellen, ontvangen een nieuw leven. Dat kan alleen door een nieuwe geboorte. Dat is de weg tot nieuw leven.”
“Nieuw leven begint met verootmoediging, zondebelijdenis, het aannemen van Christus en vertrouwen stellen op God in plaats van mensen. Dan wordt ons lichaam steeds meer een tempel van de Heilige Geest. Christus is voor ons gestorven opdat zij die leven niet meer voor zichzelf zouden leven, zei Paulus. Hoe komt het dat zoveel christenen dubbelhartig en halfslachtig leven, terwijl het kruis van Golgotha in deze wereld heeft gestaan? Dat kan alleen als wij geen leven leiden dat bestaat uit algehele overgave. Mogelijk heeft u Jezus aangenomen als Verlosser maar bent u Hem kwijtgeraakt en in een modderige kuil van zonde terechtgekomen. Dat roep ik u op opnieuw tot inkeer te komen.”

Sleutels
De evangelist kocht vorig jaar een nieuw huis in Sliedrecht. “Van de makelaar hebben we alle sleutels meegekregen. We hadden toegang tot ieder deel van de nieuwe woning. Stelt u voor dat we een huis kopen en vervolgens blijkt dat we de sleutels van de kelder of zolder niet hebben. Dan gaan we terug naar de makelaar, omdat we het recht hebben op iedere kamer van het huis. Dat zegt de Bijbel ook. Jezus toont aan dat ons lichaam een tempel is van de Heilige Geest. Dat nieuwe leven kan alleen door ons heen stromen als we bereid zijn iedere kamer van ons levenshuis aan God over te geven. Welke kamers in ons leven hebben we nog niet aan Hem overgegeven?”
“Misschien heeft u de sleutel van de bitterheid en wrok nog niet overgegeven. Als we bitterheid blijven koesteren, wordt ons leven een wrak. Maar iedereen die Jezus toelaat in die kamer, zullen de Geest ervaren en vergevingsgezindheid krijgen. Er zijn nog zoveel andere kamers in ons leven die we gesloten kunnen laten. We hebben een God in de hemel die leeft. Hij is een Helper en Bevrijder voor hen die Hem aanroepen,” aldus Baan.

Bron: CIP 27-6-2012

NOOT A. Klein:
Zie eventueel onze studies:
De werkingen van de Geest in de eindtijd”.
Lukas – Het Boek van de NIEUWE MENS in Christus

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Geestelijke lauwheid/wereldgelijkvormigheid, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s