‘Mijn rolstoel is mijn plaats van genezing’

“Het zou nogal absurd zijn om te beweren dat God na de laatste bladzijde van het boek Handelingen domweg gestopt is met het doen van wonderen. De vraag is niet of God vandaag de dag nog steeds geneest. Dat doet Hij,” schrijft Joni Eareckson Tada in het Vrij Zijn magazine. “Er zijn te veel mensen in onze omgeving die zelf zo’n wonderbaarlijke genezing hebben ervaren om deze verhalen bij voorbaat af te doen als onzin.” Tada raakte verlamd na een duik in ondiep water en zit sindsdien in een rolstoel.
“Toen een vrouw met de naam Karen onlangs vroeg om gebed voor (mijn) genezing, vroeg ik haar allereerst om specifiek gebed voor dingen in mijn leven die genezing nodig hadden – zoals mijn neiging tot egoïsme, mijn luie instelling als het gaat om belangrijke geestelijke gewoontes en meer. Ik zag wel dat dat niet was wat Karen in gedachten had. Zij wilde me zien opstaan, me zien lopen. Op dat moment. Direct nadat we gebeden hadden, benadrukte ze nog eens hoe enorm bewogen God was, hoe graag hij wilde zorgen voor ‘mensen zoals jij, die in een rolstoel zitten’.”

Intense vreugde
Hoewel ik niet beweer dat God het leuk vindt om ons te zien worstelen, blijkt duidelijk uit zijn Woord dat Hij toestaat dat we pijn lijden, dat we te maken hebben met hartverscheurende situaties. Dat betekent echter niet dat Hij dan niet meer voor ons zorgt. God uit zijn zorg alleen op een andere manier. Soms redt God ons uit de storm en soms redt Hij ons door mee te gaan, dwars door de storm heen. Misschien zal zo’n storm jou je aardse leven kosten, maar ook dan redt Hij je; na dit leven wacht ons een plek die ongelooflijk mooi is, waar zo’n intense vreugde heerst dat we ons dat zelfs in onze mooiste dromen niet kunnen voorstellen.”
“Wie weet lig je in het ziekenhuis of thuis op bed en worstel je al weken met een bepaalde ziekte. Misschien worstel je met een huwelijk dat al jaren moeilijk loopt en waarin je helemaal niet gelukkig bent. Eigen je dan vandaag nog de waarheid van 1 Petrus 5 toe en wentel al je zorgen af op de Heer. Hij zal je wel vrede geven, een diepe en onmiskenbare vreugde, in elke situatie. Ik vond vreugde, simpelweg omdat ik Zijn wil voor mijn leven had aanvaard. Voor mij is die plek een rolstoel. Mijn rolstoel is mijn plaats van genezing.”

Bron: CIP 4-7-2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

