Vaak scepsis rondom thema ‘opwekking’

“We hebben Opwekking nodig, of Jezus nou snel terugkomt of niet. We moeten niet mediterend worden gevonden door Jezus als Hij terugkomt, terwijl we ons gelukkig prijzen dat we ‘niet zijn zoals die anderen’. Dan zou Hij ons wel eens kunnen sturen naar de plaats waar alle hypocrieten heengaan. We moeten in actie komen.” Dat zegt spreker Jacques Brunt. … “Opwekking is enerzijds iets wat God moet doen, andersom iets waar wij mee moeten beginnen.”
Jacques: “Waar gelovigen hun leven schoonmaken, daar kan God doorheen werken. Daar moeten wij mee beginnen. Vaak kijken we naar wat God moet doen voor Opwekking, maar tegelijkertijd is de vraag of God door ons heen kan werken. Het begint met mensen die bidden: ‘Heer, schenk een herleving en begin bij mij’. God zegt in 2 Kronieken dat als Zijn volk zich verootmoedigt en bidt, en zich zal bekeren van hun boze wegen, dat God hen dan hoort, zonden zal vergeven en het land genezen. Dat is een enorm inspirerende tekst. Daar droom ik van en wil ik naar jagen. In opwekking openbaart de Heere op ontzagwekkende wijze Zijn heilige tegenwoordigheid met als gevolg diepe en krachtige zondeovertuiging, radicale bekeringen en overvloedige vrucht tot eer van Zijn heerlijke Naam. Je hoeft geen genoegen te nemen met het feit dat er nu geen grote opwekking is in Nederland. De afval zet zich door, maar tegelijkertijd is het waar dat God opwekking kan geven. De kracht van God is nog altijd wonderlijk groot,” aldus Brunt.

Stromen of druppeltjes

Heilshistorisch gezien is de Heilige Geest al uitgestort. Toch kan Hij een hart meer of minder vervullen. Je kunt stromen van levend water hebben of druppeltjes. De Geest kan zich terugtrekken. Genieten we nu de volheid? Kan God die volheid in ons kwijt? Wat ik vaak tegenkom, zijn mensen waarvan ik afvraag – zonder te oordelen en in alle eerlijkheid: ‘Heeft God alle zeggenschap in het leven van die persoon? Vaak hoor ik die mensen dan bidden: ‘Geef mij meer van Uw Geest’. Ik denk dat je voordat je dat moet bidden, je zelf compleet beschikbaar moet maken voor God.

Sceptisch tegenover opwekking

“Het is een misvatting dat het eerste gevolg van opwekking tekenen en wonderen zijn. Vaak is er veel scepsis rondom het thema ‘opwekking’ vanwege allerlei misstanden. Die misstanden concentreerden zich voornamelijk rondom tekenen en wonderen. Maar maak je geen zorgen, in Handelingen begon de opwekking met bekering en geloof. Opwekking heeft als gevolg een nieuwe en diepere toewijding van de gelovigen aan hun Heer en Heiland. En radicale bekeringen onder ongelovigen. Vervolgens kunnen er zeker tekenen en wonderen gebeuren, zoals in Handelingen omschreven staat. God verlangt echter in de allereerste plaats een heiligdom, waar Hij in kan wonen[1]. Kortom, opwekking heeft alles te maken met Gods heiligheid!”
Bron: CIP 8-6-2012


 

NOOT A. Klein:
Zie eventueel onze studies:
De werkingen van de Geest in de eindtijd.
Onze aardse roeping: “En gij zult Mijn getuigen zijn”.

[1]Een heiligdom, waar Hij in kan wonen“:
Zie eventueel de studie:Geroepen om te worden gemaakt tot Gods doel met de mens: een eeuwige, heilig tempel van onze almachtige God en Vader

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Opwekking, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s