Een brief van Youcef Nadarkhani

Gisteren liet de organisatie Present Truth Ministries weten een brief te hebben ontvangen van Youcef Nadarkhani, de Iraanse voorganger die veroordeeld is tot de doodstraf wegens afvalligheid van de islam.
De brief, geschreven op 7 mei, is gericht aan iedereen die zich zorgen maakt om Youcef. We hebben de brief vanuit het Engels vertaald. Hieronder enkele citaten. De hele brief kunt u hier lezen.

Onderwerping
In zijn brief schrijft Youcef op een integere manier wat zijn eigen houding is in zijn proces en zijn tijd in de gevangenis: Hij heeft het moeilijk, maar hij onderwerpt zich aan Gods wil. En aan de autoriteiten van zijn land.
“Ik beschouw deze periode als een tijd van beproeving, een test voor mijn geloof. Het is moeilijk om trouw en oprecht te blijven in deze tijd, maar ik doe mijn uiterste best om me te houden aan wat ik heb geleerd van Gods geboden. Ik herinner mijn geliefden eraan dat, hoewel mijn proces zich lang voortsleept en ik – naar de mens gesproken – wens dat er een einde aan komt, ik mijzelf heb onderworpen aan Gods wil.”
“Ik probeer nederig te zijn en gehoorzaam aan degenen die de macht hebben, die van God autoriteit hebben gekregen in mijn land. Ik bid dat zij het land zullen regeren volgens de wil van God.”


‘Beledigende acties’

Youcef bedankt in zijn brief iedereen die zich inzet voor zijn vrijlating, maar hij verwerpt “beledigende acties, die spanningen en problemen veroorzaken”. Volgens Present Truth Ministries doelt hij hiermee op het dreigement van een Amerikaanse dominee om korans te verbranden wanneer Youcef geëxecuteerd zou worden.

Gebed
Tot slot roept Youcef de lezers van zijn brief op om voor hem te bidden:
“Geliefden, ik vraag u om voor mij te bidden, zoals de heilige Schrift zegt. Ik hoop dat de autoriteiten van mijn land mij zo snel mogelijk uit vrije wil vrijspreken, volgens hun eigen wetten, waaraan zij verantwoording verschuldigd zijn.”

Ik ben erg onder de indruk van deze brief. Stelt u zich eens voor: een man die al drie jaar gevangen zit, die zijn vrouw en zoons moet missen, die gemarteld is en onder druk gezet om zijn geloof te verloochenen en al maandenlang de dood in de ogen kijkt. En die toch niet boos of verbitterd is, maar zijn leven in de hand van zijn God legt, en zelfs met respect spreekt over de overheid die hem dreigt te doden.
Graag sluit ik me aan bij de oproep van Youcef: Bid alstublieft voor Youcef, dat hij sterk zal blijven staan in zijn geloof. Bid dat zijn leven gespaard wordt en dat hij spoedig vrijgesproken zal worden. Bid voor zijn vrouw en kinderen, voor zijn gemeente. En dank God samen met ons voor het getuigenis van deze broeder!


Bron: Harm, SDOK, 10 mei 2012 
Meer informatie >>>

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

