In de kracht van Christus kunnen we standhouden

Wij zijn niet in staat om in eigen kracht stand te houden. Daar hebben we Gods kracht voor nodig,” zei de onlangs overleden evangelist Jaap Fijnvandraat eens in een preek. “Petrus meende dat hij dat kon. Hij zei tegen de Heer: ‘Al zullen ze u allemaal verlaten, ik zal dat niet doen.’ Petrus schatte zichzelf dus hoog in. Maar helaas, Petrus kwam ten val. Wanneer iemand van zichzelf zegt te kunnen blijven staan, zal Hij die persoon dat door schade en schande in de loop der tijd leren. Zo zullen ook wij dat moeten leren als wij menen dat wij in eigen kracht stand kunnen houden.”
Fijnvandraat moedigde ons aan ons oog gericht te houden op Jezus Christus. “Hij heeft tegen alles standgehouden, dwars tegen de verzoekingen van satan in. Jezus is de grote Overwinnaar geworden. Daarom zouden wij op Hem moeten zien en alles van Christus alleen verwachten. Dus niet alleen verwachten dat Hij (weder)komen zal, maar we mogen ook onze kracht van Hem verwachten. Christus spreekt in Zijn Woord als de Heilige en de Waarachtige. Dat betekent dat wij in ons leven met die kenmerken rekening moeten houden.”

Rijkdommen en wapenen

De voormalig predikant wijst op Jesaja 22:22, ‘En Ik zal de sleutel van het huis van David op zijn schouder leggen.’ “De sleutel van David dient om te openen en wat geopend is, vervolgens in bezit te nemen. Dit kan verwijzen naar de schatkamers of het wapenarsenaal die in het huis van David zijn gevonden. Beiden zijn voor ons een bemoediging. God wil ons alles aan geestelijke rijkdommen en wapenen geven, zodat we de strijd kunnen volvoeren en staande blijven. Als we in gemeenschap met Christus onze weg gaan, mogen we erop rekenen dat hij ons dit zal geven.”
Fijnvandraat wijst tenslotte op Efeziërs 6:10, ‘Verder, mijn broeders, word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht’. “We hoeven niet bang te zijn van de duivel. In de kracht van het geloof mogen we satan weerstaan. De ene keer komt hij als een brullende leeuw en een andere keer als een engel des lichts. Om stand te houden tegen zijn listen en trucjes hebben we de wapenrusting ontvangen.”

Bron: CIP 10-4-2012

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s