Christenen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten

“We willen als christenen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Jezus zegt echter dat we onszelf moeten kruisigen en achter Hem aan moeten gaan.” Dat zegt spreker Ton de Ruiter, in een interview met CIP. Hij schreef het boek ‘Jezus in ons’.
De Ruiter: “Ik ben ervan overtuigd dat de leer die in veel christelijke gemeenten gebracht wordt, in de kern fout is. Hoe komt het anders dat in de kerk niet die kracht zit waar het Nieuwe Testament over spreekt? De kerk in het Westen lijkt een aflopende zaak, we zijn aan de verliezende hand. Zijn wereld en satan te sterk voor ons? Terwijl christenen volgens de Bijbel sterker zouden moeten zijn dan alle verleidingen. Waar is het elan van dat NIEUWE LEVEN waardoor we in alles OVERWINNAARS zijn? Door geloof zouden christenen als echte heiligen moeten leven. Zij zondigen dan nog wel, maar niet bewust of willens en wetens! Dat is de normale christelijke levensstijl volgens het Nieuwe Testament.”
Volgens de schrijver is de kernfout het idee van de verzoening door voldoening. “Dankzij die leer menen velen voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten. Men denkt: ‘Jezus heeft alles voor ons volbracht – daardoor is alles gratis en krijg je alles vanzelf’. Terwijl Jezus voortdurend roept dat we Hem moeten liefhebben, volgen en gehoorzamen. Je bent discipel van Hem als je doet wat Vader wil. Zonder gehoorzaamheid kun je wel praisen en lyrisch over Hem praten, maar Hij concludeert dan dat we niet geloven. Want onze daden bewijzen of we God werkelijk vertrouwen of niet.”
“Het is ontdekkend dat Jezus in de Evangeliën nooit de verzoening door voldoening leert”, vervolgt de Ruiter. “Ook in het boek Handelingen kom je die leer nergens tegen. De verzoeningsleer van de kerk is fout en daardoor zit het hart van de kerk scheef. God wilde geen betaling van schuld en straf. Hij scheldt die kwijt, zoals wij vergeven die ons schuldig zijn”.
Ton: “Op Golgotha overwon Jezus alle verleidende machten. Sinds Pinksteren komt Hij zelf in ons en stelt zijn overwinnaarskracht beschikbaar. Zo geeft Jezus ons genadig Zijn kracht en wil Hij ons bevrijden van onze zonden. Wij moeten met die kracht werken en kunnen dan alle verleidingen aan, zegt Paulus. Dit krachtige geloof mist in het hedendaagse slappe christendom. Verzoening is: we worden werkelijk één en eensgezind met God. Geloven is zeker weten en vertrouwen dat de kracht van de Gekruisigde Overwinnaar in ons is. Alleen dit maakt ons HEILIG en zo tot zout en licht voor de wereld.”
Bron: CIP 13-3-2012

 

NOOT A. Klein:
Zie eventueel onze studies:
De OVERWINNAARS; over (de macht van) zonde en satan in de eindtijd
Heiligmaking
Lukas – Het Boek van de NIEUWE MENS in Christus
Onze aardse roeping: En u zult Mijn getuigen zijn

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Geestelijke lauwheid/wereldgelijkvormigheid, Heiliging, Voor u gelezen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s