Luister naar Kasim Hafeez, een Britse moslim-zionist…

Ze bestaan echt: moslim-zionisten. Eén van hen is Kasim Hafeez. Hij is 29 jaar, een als Brit geboren moslim van Pakistaanse afkomst. Tot een paar jaar geleden maakte hij deel uit van de moslimwereld, en haatte hij de Joden. Hij stond op het punt naar Pakistan te gaan om getraind te worden als terrorist.
Op 6 februari jl. sprak hij in het Canadese Winnipeg een groot Joods publiek toe op de Asper Jewish Community Campus. Hij zei onder andere: ‘Wahabisme is de Saoedi-Arabische versie van de islam en verschilt weinig van het nazisme. President Mahmoud Abbas zou moeten verschijnen bij het Internationaal Strafhof in Den Haag voor oorlogsmisdaden. Anti-zionisme is de code voor antisemitisme. Dat de islam Jeruzalem wil hebben, is louter een politieke zaak. Totdat Israël weer ontstond in 1948 was Jeruzalem niet belangrijk voor de meeste moslims.’
Dit zijn pittige uitspraken voor een moslim. Het wereldbeeld van Kasim Hafeez veranderde nadat hij het boek ‘A Case for Israel’ van Alan Dershowitz las. ‘Ik beschouwde dat boek als zionistische propaganda, maar ik wilde het wel lezen.’ Dat boek raakte hem als geen ander boek. Alle mythen over Israël en de Joden waarmee hij was opgegroeid, werden onderuit gehaald. Hij zocht naar moslimbronnen om de inhoud van het boek te weerleggen, maar hij vond ze niet.
Hij besloot verder onderzoek te doen en las boeken van Sir Martin Gilbert en andere pro-Israël auteurs. Vervolgens ging hij naar Israël, om daar met eigen ogen het ‘fascisme, racisme en de apartheid’ te aanschouwen.
‘Hoewel ik op het vliegveld Ben Gurion eerst acht uur werd vastgehouden, werd ik toch behandeld met respect. De veiligheidsbeambte verontschuldigde zich en gaf me koffie en koekjes.’ Eenmaal in Israël ontdekte hij dat de mensen vriendelijk en behulpzaam zijn. Wat een contrast met de religieuze pelgrimsreis die hij en sommige van zijn familieleden eerder maakten naar Mekka. ‘Nooit eerder zag ik zoveel racisme als juist toen in Saoedi-Arabië. Vanwege onze donkere huidskleur werden we voortdurend genegeerd. Bij controleposten moesten wij langer wachten dan de anderen, in de brandende zon.’
Diepe indruk maakte zijn bezoek aan de Klaagmuur. ‘Ik zag christenen moslims en joden vrij en in vrede naar hun plaatsen van aanbidding gaan. Ik moest huilen. Ik realiseerde me wat Israël is: de enige Joodse staat ter wereld. Het gaat om het overleven van het Joodse volk, hun religie, hun cultuur, hun erfgoed. Ik kreeg zo’n liefde in mijn hart voor deze plaats.’
‘Het is moeilijk om in Engeland een zionistische moslim te zijn,’ merkt Hafeez op. Hij wordt genegeerd door de gemeenschap en zijn familie wil niet meer met hem praten, uitgezonderd zijn zus, zijn moeder en zijn tante, hoewel zijn moeder aangeeft zwaar teleurgesteld in hem te zijn.
‘Het zijn de Arabieren en niet de Joden die de verdeling van het land in 1948 weigerden,’’ merkt hij op. ‘Het zijn de Arabieren die de Joodse staat aanvielen. Hoewel ik sympathie heb voor het Palestijnse volk, kan ik hun mening over vrede niet serieus nemen. Op al hun landkaarten zie je Groot Palestina staan op de plaats waar Israël is.’
Laten we bidden voor Kasim Hafeez, dat hij de Here Jezus leert kennen als zijn Heiland en Verlosser.

Bron: Dirk van Genderen – NIEUWSBRIEF 25 februari 2012

 

NOOT A. Klein:
Zie eventueel ook nog het artikel: Kasim Hafeez: Van antisemitische islamist tot trotse Zionist (via XanderNieuws)

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Getuigenis, Israël en/of het Midden Oosten, Voor u gelezen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

