Vervolgde christenen leren ons ernst van volgen Jezus

“We moeten niet ontkennen dat religie vaak geweld veroorzaakt. Christenen slagen er niet altijd in de houding van de Heere Jezus aan te nemen door vervolgers te vergeven,” vertelt Edwin Baelde, directeur van de christelijke organisatie Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK). “Dat heeft te maken met onze eigen ‘ik’ dat altijd in de weg zit. Als we ‘geslagen’ worden, is het moeilijk de andere wang toe te keren, maar dat is wel iets dat God van ons vraagt. Maar we moeten elkaar daarin blijven aanmoedigen.”
SDOK is naar eigen zeggen de stem van vervolgde christenen. “We willen hun getuigenis doorgeven en mensen oproepen tot verbondenheid. Er zitten allerlei elementen in de boodschap van vervolgde christenen. Aan de ene kant is er sprake van pijn en lijden, maar aan de andere kant ook van vertrouwen op God. Maar er is ook een praktische boodschap: In de eerste plaats mogen we in gebed naast hen staan, maar er is ook de mogelijkheid een gift te geven. Ook geven we Nederlandse christenen de mogelijkheid op een spandoek hun naam zetten, zodat men in Pakistan kan zien dat er aan de andere kant van de wereld mensen zijn die aan hen denken.”

Voorspeld

Hoe verklaart Baelde de wereldwijde christenvervolging? “Een verklaring is rechtstreeks te vinden in Gods Woord. Jezus zegt op diverse plaatsen in het Nieuwe Testament dat zij die Hem haatten ook ons zullen haten. Eigenlijk is vervolging door Jezus voorspeld. Wie Zijn volgeling wil zijn, kan hoon en smaad van de wereld verwachten en dat zien we dan ook gebeuren. Dat laat zien dat we als stichting vervolging niet kunnen opheffen en dat is ook niet ons doel. We willen christenen, die met vervolging te maken hebben, helpen om staande te blijven. Het gaat erom hoe zij in die omstandigheden God trouw kunnen blijven.”
Ik hoop dat christenen in Nederland de ernst van het volgen van Jezus gaan beseffen en dat het ons aanspoort ons leven nog meer toe te wijden aan God,” zegt Baelde, die constateert dat de interesse in christenvervolging toeneemt. “Steeds meer Nederlanders raken erin geïnteresseerd. Maar we merken ook dat er veel vragen zijn. Ook zien ze dat vervolgde christenen sterk in hun geloof staan. ‘Moeten we dan ook bidden dat hier ook vervolging komt?’, vragen sommigen zich af. Die vragen horen we steeds meer. Mijn hoop is dat mensen gezegend worden door de boodschap van vervolgde christenen.”

Bron: CIP 23-1-2012

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Christenvervolging, Getuigenis, Voor u gelezen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s