“Mam, ik ben bekeerd”

Zittend in de straten van Maastricht, kwam er bij Naomi het zinnetje op dat ze haar hele jeugd had gehoord: ‘Als je zo doorgaat, ga je verloren.’ Het zinnetje liet haar niet meer los en ze bezocht een evangelist die ze van de straat kende. “Na het gesprek wist ik dat ik moest kiezen: stoppen met mijn leven zoals ik het leidde, of verloren gaan.”
Naomi groeide in een christelijk gezin op maar besloot zich daar al snel vanaf te zetten: “Ik had niets met het geloof en met al die regels die me opgelegd werden. Zodra de mogelijkheid zich aandiende, verhuisde ik dan ook vanaf de ‘veilige’ Veluwe naar Maastricht om te studeren. Daar ging ik helemaal los. Mijn ouders waarschuwden me, maar ik zette me nog harder af. Achteraf gezien besef ik hoeveel mijn ouders wel niet van me hielden.”
Toen ze moest stoppen met haar studie, ging het mis: “Ik kon nergens heen en ik had geen geld. Ik was te trots om terug te gaan naar mijn ouders en wilde niet weer die praatjes aanhoren dat ik verkeerd bezig was en verloren zou gaan. Ik heb toen een poosje bij een vriendin gelogeerd, maar toen die een baby kreeg, moest ik ook weg. Vanaf dat moment heb ik twaalf jaar lang op straat gezworven. Ik at uit de vuilnisbakken en gebruikte ontzettend veel drugs. Op den duur verkocht ik zelfs mijn lichaam zodat ik van het geld drugs kon kopen. Het werd erger en erger tot het moment dat ik het zinnetje weer hoorde dat mijn ouders altijd tegen me zeiden. Ik wist niet waarom, maar iets in me zei dat ze het altijd bij het rechte eind hadden gehad. Ik besloot een straatevangelist op te zoeken, die me altijd eten kwam brengen. Na een gesprek met hem, heb ik me overgeven aan Jezus. Dat was de makkelijkste keuze uit mijn leven. Het moeilijke was echter dat ik moest breken met alles wat ik deed. Met veel pijn en moeite en vallen en opstaan is me dat gelukt met behulp van nieuwe vrienden.” 
Naomi woont inmiddels in een opvanghuis en heeft zelfs een baan waarmee ze haar geld kan verdienen. Ik hoop dat ik in 2012 een eigen huisje kan huren of kopen. Voorlopig is het echter beter dat ik begeleid wordt. Mijn vader is helaas gestorven voordat ik veranderde, maar mijn moeder heeft het nog mee mogen maken. Ze was zo ontzettend blij dat ze me weer zag, dat ze in eerste instantie niet eens vroeg naar mijn geloof of leven. Ze sloot me direct in haar armen en ik stamelde het uit: ‘Mam, ik ben bekeerd’. Ze vertelde me dat ze wist dat dit zou gebeuren omdat ze daar haar hele leven voor gebeden had. Ongelooflijk dat ze zo’n groot geloof heeft!”  

Bron: CIP 4-1-2012

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Goed Nieuws-berichten, Voor u gelezen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

