Vrucht is het bewijs van bekering

“Misschien ben je een chronische roddelaar, zit je vol met bitterheid, heb je woede-uitbarstingen of zit je vast aan seksuele zonde. Er zijn allerlei dingen waar mensen mee zitten. Ik wil je vertellen dat God hier één antwoord op heeft gegeven om van deze zondige gewoonte(n) af te komen: ‘Bekeer je’.” Dat zegt Steve Gallagher in een preek over Galaten 5. Daar staat dat degenen die werken van het vlees doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven. Hij werd in zijn eigen leven met deze tekst geconfronteerd toen hij verslaafd aan seks was en als getrouwde man prostituees bezocht. “God heeft mijn huwelijk gered.” Steve Gallagher was vorige maand in Nederland op bezoek.
“Ik heb sindsdien honderden mensen geholpen. Ik heb zo vaak gehoord van mannen: ‘Bekering? Ik heb me bekeerd! Het werkte niet! Er zit geen kracht in.’ Mijn antwoord? Je hebt je niet bekeerd als je nog in zonde leeft. Wat je hebt wel gedaan is dat je een besluit hebt genomen. Dan zei je: ‘God, dit is de laatste keer dat ik dit doe. Ik ga nooit meer terug naar die zonde. Na drie dagen doe je het toch weer.’ Wat dan nodig is, is de overtuigende en opstandingskracht van de Heer in je leven.” Steve voegt toe: “Jezus eerste boodschap was: ‘Kom tot inkeer, want het Koninkrijk van God is nabij.’ Ook tegen de gemeente in Laodicea zei Jezus: ‘Wees dan ijverig en bekeer u.'”
“Wat veel mensen doen, is een zondige wond bedekken. Ze willen vaak de zonde niet erkennen. Ze willen ten diepste niet toegeven dat ze echt fout zijn. Mensen die niet  reageren op de stem van de Heilige Geest geven eigenlijk niet echt om verandering. Salomo zei: ‘Wie zijn overtredingen bedekt, zal niet voorspoedig zijn, maar wie ze belijdt en nalaat, zal barmhartigheid verkrijgen.’
Veel christenen denken dat bekering eenmalig is, wanneer iemand tot geloof komt. “We moeten ons juist blijven bekeren. Ik lees in mijn Bijbel dat bekering alles te maken heeft met transformatie. Dan leef je egoïstisch, tot God je overtuigt van zonde en je rechtsomkeert maakt en zegt: ‘Ik wil voor U leven.’ Dat is bekering. Zo’n respons brengt vrijheid van zonde. Ik wil je vertellen dat God je echt kan veranderen! Weet je wat er dan gebeurt, als er echte bekering is? Johannes de Doper zei: ‘Dan zal er vrucht zijn.’ Dat is het bewijs.”
“Ik heb in mijn bediening te maken met mannen die vast zitten in seksuele zonden en vrouwen die een man hebben die twintig jaar heeft gelogen en die willen scheiden. ‘Moet ik geloven dat hij veranderd is? Dat hij niet terugvalt?’ vragen ze dan. Dat is een goede vraag. Weet je wat wij hen vertellen? ‘Als hij echt gebroken is en hij zich echt bekeerd heeft, dan zal je dat zien. Als je gebroken wordt door God, verandert alles. Dan is er vrucht.‘”

Bron: CIP 16-11-2011

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s