Rampen als genadige waarschuwing

‘Het lijkt de apocalyps verdorie wel’, kopte een artikel in dagblad De Pers deze zomer. ‘2011 is het jaar van de weerrecords. Elke maand, op elk continent, zijn er perioden die heter, kouder of natter zijn dan ooit.’ Vaak gaat het om unieke afwijkingen van rampenformaat. Maar ook de warme start van november past in die rij.
Tot nu toe kenmerken natuurrampen deze nieuwe eeuw. Recent een heuse zondvloed in Thailand. En de denk ook aan de ongekend zware aardbeving eerder dit jaar in Japan. Aardbevingen zijn er altijd al geweest, zullen velen zeggen. Ja, ongetwijfeld, maar toch noemt Jezus naast pestziekten en hongersnoden juist aardbevingen als weeën van de eindtijd (Luc. 21:11).

Eindtijdtekenen

Niet elk natuurverschijnsel is een eindtijdteken, maar we kunnen ze niet zomaar negeren wanneer ze toenemen of uitzonderlijke vormen aannemen. Als Jezus de Heer zulke natuurrampen ‘weeën’ noemt die voorafgaan aan Zijn wederkomst, dan moeten wij rampen serieus nemen, zeker wanneer we tegelijkertijd andere Bijbelse eindtijdtekenen waarnemen.
Ten eerste het herstel van Israël, maar ook haar toenemende isolatie zo’n teken. Verder lijkt de westerse wereld stuurloos en de wereldwijde economische crisis onoplosbaar. China heeft als mogelijke oplossing een wereldmunteenheid geopperd. En de technieken om elk mens blijvend te identificeren en te controleren zijn er al, alles geheel volgens het scenario van de antichrist.

Gods hand

Dat God waarschuwt door Zijn werken, of zelfs natuurgeweld gebruikt, gaat er bij seculiere mensen niet in. Trouwens, ook veel moderne gelovigen willen daar niet meer van weten. Dat past niet in hun theologie. Zij willen een God van enkel liefde, die niets met waarschuwingen of oordelen te maken heeft.
De Bijbel laat echter ondubbelzinnig zien dat de wereld onder een vloek ligt vanwege de zonde en dat God de zonde straft, hoezeer Hij de mens ook liefheeft en hoe lankmoedig en geduldig Hij ook is. Rampen zijn Zijn genadige waarschuwingen. Ze moeten de mens tot bezinning brengen en terugbrengen tot Christus en Zijn kruis, voordat Hij wederkeert om de mensheid te oordelen.

7-11-2011 | bron: Hans Frinsel | www.habakuk.nu

 

NOOT A. Klein:
Wij kunnen u, in verband met bovenstaande, onder andere de volgende studie op onze website www.eindtijdbode.nl aanbevelen:

Of zie onze uitgebreide lijst met (vooral) eindtijdgerichte studies.

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Tekenen vd Eindtijd, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s