Maak gebruik van door God gegeven talenten

“God is degene die alles verdeelt. Sommige mensen leven langer. Andere mensen leven korter. Maar het gaat erom hoe we omgaan met wat ons gegeven is,” zegt voorganger Greg Laurie. “Sommige mensen hebben een goede gezondheid. Andere mensen hebben een slechte gezondheid. Sommige mensen hebben veel talenten en anderen hebben er maar een paar.”
“Jezus vertelde eens het verhaal van een rijke man die zijn knechten bij elkaar riep en ieder van hen een ander geldbedrag gaf.” Laurie citeert Mattheüs 25:15, ‘En aan de één gaf hij vijf talenten, aan de ander twee en aan de derde één, ieder naar zijn bekwaamheid, en hij reisde meteen weg.’ “Toen de rijke man was vertrokken, investeerde een dienaar zijn vijf talenten verstandig door ze te verdubbelen. Ook de ander maakte winst door van zijn twee talenten er uiteindelijk vier te maken. De laatste dienaar begroef zijn ene talent onder de grond.”
Eigen keuzes
“Soms denken we: ‘ik zou willen dat ik zo mooi als haar was’, of ‘ik zou willen dat ik net zo slim als hem was’, of ‘ik zou willen dat ik net zo talentvol was als die persoon’. Je hebt wat God je heeft gegeven. Dus neem dat aan en maak daar gebruik van. Ik heb mensen gezien die met zeer weinig middelen heel hard werken en erg succesvol zijn geworden. Ik heb ook mensen gezien die veel talent is gegeven, maar daar nooit gebruik van hebben gemaakt. Het is dus echt aan ons om wat te doen met datgene wat God ons heeft gegeven.”
Zo hebben we ook allemaal bepaalde geestelijke gaven gekregen die we door ons geloof in Christus mogen gebruiken. Neem dus die door God gegeven gaven aan en maak daar gebruik van,” roept Laurie op.

Bron: CIP 2-11-2011

 

NOOT A. Klein:
Uit eigen ervaring, als iemand met een (zeer) zwakke gezondheid, kan ik toch van harte AMEN zeggen op dit artikel !!

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Gehoorzaamheid aan God, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

