Christen moet ‘online’ zijn met God

Dat God tegen Adam sprak dat ‘het is niet goed voor de mens is om alleen te zijn’ gold niet alleen voor Adam, maar evenzo voor Jezus Christus. Dat stelde Henk Binnendijk vorige week tijdens een conferentie van HeartCry. Hij sprak over het ‘blijven in Hem’, een absoluut essentieel onderdeel van het christenleven. Henk: “Jezus droeg het Kruis om de vreugde die in het vooruitzicht lag. Dat deed Hij niet alleen zodat er vergeving van zonde mogelijk zou zijn voor mensen, maar ook zodat Hij zou uitgroeien in mensen, zodat de Gemeente zou ontstaan en niet alleen zou zijn wanneer Hij terugkomt. Dan vestigt Hij met ons Gods Koninkrijk op aarde.”
“Christenen zijn vaak blijven hangen in een schraal Evangelie.” ‘Wij zijn zondaars, Jezus is voor ons gestorven, nu kan Hij ons vergeven en ons helpen waar nodig,’ klinkt het dan. Henk Binnendijk: “Als alles goed gaat mogen we dan in de hemel komen. Maar dat is niet het Evangelie. Dat is een klein onderdeeltje van het Evangelie. Het gaat God om heel wat meer. Het gaat erom dat we gelijk worden aan zijn Zoon en om weg te hakken (in ons hart en leven, in ‘handel en wandel’ – noot AK) wat niet van Jezus is. Door de zondeval is dat wat lastiger geworden, maar voor God is het geen probleem (om ons van onze zonden te verlossen, mits wij dat oprecht willen – noot AK). Je bent bestemd tot gelijkvormigheid aan Zijn Zoon. Jou aandeel is slechts het blijven in de wijnstok. Meer vraagt hij niet. Jij hoeft niet te snoeien, dat is in Zijn verantwoording. Het enige wat je moet doen is in Hem blijven. Leer om in Jezus te blijven.” God legt de lat echter heel hoog als het om HEILIGING gaat. Dat doet Hij niet omdat “Hij wil dat je iets moet doen wat boven je bereik ligt, maar wat juist bereikbaar is door in Hem te blijven,” zegt Binnendijk. “De werking van de Geest wordt dan openbaar in je.
In Jezus blijven vraagt wel om een bepaalde mate van TOEWIJDING. “Heeft Hij de eerste plek in je leven? Met minder kan je niet. Wij doen vaak zoveel dingen die nutteloos zijn. Ik heb zoveel moeite gehad met het feit dat er recent 5 miljoen Nederlanders naar de televisie zaten te kijken naar een boer die z’n vrouw vond. Ik snap dat niet. Denkt u nou echt dat hij die vrouw niet vindt als u niet kijkt? Je mag best 10 uur per dag televisie kijken, maar dan moet je niet verwachten dat de vrucht van Jezus Christus (in u) zichtbaar wordt. God is niet een God die zegt: ‘Je mag dit niet,’ maar als Jezus in je woont dan wil je het niet en kan je het niet. Dat is de verandering als Gods Geest in je werkt. Misschien kan je een uur minder naar je scherm kijken en dat uur aan God gaan besteden. We moeten verbonden zijn met Hem om vrucht te kunnen dragen. ‘Wie niet in mij blijft, is verdord en wordt in het vuur geworpen,’ zegt Jezus. Dat is de consequentie van een leven waarin je niet in Hem blijft.”
Jezus spoorde christenen aan om in Hem te blijven ‘en Mijn woorden in u’. Henk: “In deze tijd vinden we het nodig dat we altijd bereikbaar zijn. Daarom hebben mensen vaak een telefoon waar ze niet van af kunnen blijven. Ik zou alleen niet weten waarom dat nodig is. Waarom moet je altijd bereikbaar zijn voor mensen? Weet je wat veel belangrijker is? Dat je bereikbaar bent voor de hemel. Is er in jou leven altijd die antenne naar boven toe? Dat is online zijn met God. Dan dragen we vrucht.

Bron: CIP 24-10-2011

 

NOOT A. Klein:
Amen!!
Lees eens onze studie Heiligmaking en/of onze ‘VERS voor VERS’ uitgelegde studie: Lukas, het Boek van de NIEUWE MENS in Christus (GRATIS te downloaden)!

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Geestelijke lauwheid/wereldgelijkvormigheid, Heiliging, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s