Ons evangelie is niet meer het Evangelie van Jezus

Hoe komt het dat zo veel van de bekeerlingen, die door dominante uitingen van het christendom in de VS tot geloof gekomen zijn, niet veranderen of transformeren? Over deze vraag dacht Doug Paul na op zijn blog.
Paul: “We hebben helaas een evangelie ontwikkeld waarbij we onszelf binnen de kerk alleen druk maken om het redden van mensen die naar de hel dreigen te gaan. Op die manier is het geloof toekomstgericht en lijkt het een soort brandverzekering. Als je zo naar het geloof kijkt, is discipelschap slechts iets voor de grote christenen en houdt de rest zich daar niet mee bezig. Deze situatie is natuurlijk absurd. Waarom zou je een eeuwigheid lang door willen brengen met Jezus als je nu niets met Hem te maken wilt hebben? Dan is er iets goed mis!”
“Het Goede nieuws is niet dat je naar de hemel gaat na je dood, maar dat je naar de hemel gaat voor je sterft, zei Dallas Willard ooit. Natuurlijk is er leven na de dood. De meeste christenen in de geschiedenis hebben echter begrepen dat het leven met God in de hemel – en straks op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde – een voortzetting en een vervulling is van het leven dat we met Hem begonnen zijn op aarde.”
De kerk heeft volgens Paul echter één van de belangrijkste stukken uit het Goede Nieuws van Jezus weggelaten: “Ons evangelie gaat alleen nog om vergeving. We hebben discipelschap weggelaten en dat kan niet! De kerk is in een crisis terecht gekomen omdat we niet meer aan discipelschap doen en daardoor is het evangelie veranderd! Het echte Evangelie dat Jezus bracht, is een Evangelie over het Koninkrijk dat nu is. Dat betekent dat we compleet veranderen wanneer we tot geloof komen! Dat zie ik nog weinig terug. Mensen hoeven tegenwoordig niet meer te veranderen en dat is erg jammer. Daardoor is ons evangelie niet meer het Evangelie van Jezus en de vroege kerk.”
“De prachtige werkelijkheid van Christus die gekruisigd werd, geeft ons namelijk toegang tot zijn Koninkrijk”, besluit Paul. “Jezus is namelijk Heer! In dat koninkrijk kunnen we uitgroeien tot een deel van Zijn missie en dezelfde hart en ziel voor de wereld krijgen waar Hij zo van hield. Jezus had namelijk een goed plan en dat werkte altijd: je maakt leerlingen en dan stuur je de discipelen uit als zendelingen die op zoek zijn naar genezing, herstel en verlossing van ieder mens. Laten we op die manier kerk zijn”

Bron: CIP 19-10-2011

 

NOOT A. Klein:
Amen!!
Lees eens de verhelderende ‘vers voor vers’ uitgelegde studie: Lukas, het Boek van de NIEUWE MENS in Christus (GRATIS te downloaden)!

Advertenties

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Geestelijke lauwheid/wereldgelijkvormigheid, Voor u gelezen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s