Je grootste nood is om alleen te zijn met God

“Jij en ik hebben het altijd nodig, dat we de kracht van de Heilige Geest in ons leven hebben.” Dat zei Paul Washer in een recente preek tijdens een zendingsconferentie. “We zouden het continue moeten uitroepen naar God om een sterkere werking en uitgieting van de Heilige Geest in ons leven, continue, in zowel ons leven als in de kerk. Luister, wat we moeten doen, kan niet door ons gedaan worden. Snap je dat? Dat kan gewoon niet! Denk aan de Grote Opdracht en wat er nog ontbreekt aan de verspreiding van het Evangelie tot alle volkeren. Wij kunnen dat niet zo organiseren, dat het ook daadwerkelijk gebeurt! Al onze gaven, krachten, welsprekendheid, al onze strategieën betekenen uiteindelijk niets. De Heilige Geest kan dat wel.”
We zouden het continue moeten uitroepen tot God voor grotere en grotere manifestaties van Zijn kracht in ons leven, zei Washer. “Weet dit, een van de grootste manifestaties heeft te maken met ons karakter en de vrucht van de Geest in ons leven. De kracht van de Heilige Geest drukt zich in onze bediening niet uit door het veroorzaken van verwarring in de kerk, of het veranderen van de Kerk van Jezus Christus in een krankzinnig circus. De kracht van de Geest geeft de kerk kracht om een getuige te zijn van Jezus Christus en het Evangelie tot de uiteinden der aarde te brengen. Dat hebben we nodig. Je grootste nood is om alleen te zijn met God, jezelf op te sluiten in Zijn Woord, Zijn Woord te bestuderen, mensen van geloof, die je voor zijn gegaan en die machtig zijn gebruikt door God als voorbeeld zien.  Je andere nood is dit: Om het uit te roepen naar God om de kracht van de Heilige Geest in je leven. Dat heb je echt nodig.”
Paul Washer: “Toen ik een jonge man was, riep ik het uit naar God: ‘O God, giet uw Geest uit over mijn leven zodat ik uw Woord kan brengen.’ Ik herinner me nog dat ik de straat op ging om te prediken in Austin, Texas. Ik had geen kracht, geen vrijmoedigheid. Ik kwam verslagen thuis, ging naar mijn bed, legde de Bijbel neer en zei tegen God: ‘Wat er ook in dit boek staat, dat zie ik niet terug in mijn leven!’ Die avond kwam iemand naar me toe met een stel boeken. Boeken over George Muller, Leonard Ravenhill en vele anderen. Ik kwam er achter, dat deze mannen spraken over Gods welwillendheid om een groot werk te doen door een zwak mens. Toen ik de levens van die mensen bestudeerde, kwam ik er achter dat ze het maanden en maanden vaak uitriepen naar God. Hij verhoorde hun gebeden. Dat kan God ook in jouw leven doen. Het is bovendien niet iets, wat je bediening verbetert, het is absoluut essentieel!” 

Bron: CIP 17-10-2011

 

NOOT A. Klein:
Goed verwoord door Paul Washer.
Als wij eens volhardend en oprecht dit – voor ons allen – o zo NOODZAKELIJKE gebed zouden gaan (en/of blijven) bidden, wat zou er dan een machtige opwekking komen… In de eerste plaats in ons eigen hart, om zo een machtig instrument te kunnen zijn/worden in Zijn hand.

Over De Eindtijdbode

Een 'roepende in de woestijn' die 'de bazuin blaast' om velen (via GRATIS Bijbelstudies) te tonen "de dingen die - volgens Gods plan - spoedig geschieden zullen". Volgens Openbaring 1 vers 1, 10 en 19.
Dit bericht werd geplaatst in Voor u gelezen, Werkingen van Gods Geest. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

